STIŽU LETEĆI TAKSIJI! Da, dobro ste čuli: Poznato i kada počinju sa radom!
Vazduhoplovi budućnosti podsećaju na one iz crtanog filma "Džetsons", a na regionalna putovanja moći će da ponesu do petoro putnika
Prvo čvorište za "leteće automobile" na teritoriji SAD gradiće se u centralnoj Floridi, a pošto bude završeno kroz pet godina, vozila će moći da prevezu putnike od Orlanda do Tampe za pola sata.
Kompanija "Tavistock Development Corp" potvrdila je da će graditi vazduhoplovnu bazu nalik onoj iz crtaća "Džetsons" po imenu "Vertiport" u oblasti Lake Nona kraj Orlanda, poznatoj kao sedište nekoliko istraživačkih i medicinskih postrojenja.
"Lilium Aviation", avio kompanija sa sedištem u Nemačkoj, biće dobavljač vazduhoplova petoseda za prvo američko čvorište, a biće to prvi korak ka razvoju velike transportne mreže širom SAD-a. Trenutno, ova nemačka leteća vozila mogu da prevale blizu 300 km sa punjenjem baterije u trajanju od jednog sata. Putnici koji budu želeli da se voze moći će telefonom da naprave rezervacije na način sličan onom koji je trenutno aktuelan u kompanijama za deljenje prevoza kao što su "Uber" i "Lyft".
"AKO ČUJETE PLAČ MOLITE SE ZA MENE" Pismo očajne majke komšijama postalo hit na internetu (FOTO)
KAD JAGANJCI...PODIVLJAJU: Domaće životinje pobegle sa farme, došle u grad i napravile HAOS (FOTO/VIDEO)
SVETI ĐENARO ZAKAZAO: Vernici ostali razočarani jer se njegova krv NIJE RASTVORILA, što znači samo jedno
- Da bi ova tehnologija zaista redefinisala način transporta kakvog poznajemo danas i donese dugoročne benefite građanima Orlanda, biće potrebno iskreno partnerstvo između gradova, inženjera koji budu radili na razvoju i operatera transporta. Fokusirali smo se na pronalaženje pravih partnera kako bismo postali globalni lideri na polju napredne vazdušne mobilnosti - prokomentarisao je gradonačelnik Orlanda Badi Dajer.
Vazduhoplovi koji će poletati i sletati na "Vertiport" moći će da prime četiri putnika i pilota. Cena prevoza biće slična onoj u prvoj klasi, ali se veruje da će ona pasti sa popularizacijom ove usluge. Za razliku od aviona i helikoptera, ovi vazduhoplovi nudiće brzo putovanje od-tačke-do-tačke, barem u teoriji. Mogli bi da reše problem gužve na aerodromima i saobraćajne kolapse.
Veličina baterija, kontrola letenja i infrastrukturni problemi predstavljaće potencijalne prepreke njihovoj komercijalizaciji, po tvrdnji stručnjaka. Oni upoređuju histeriju oko letećih automobila sa onom koja je vladala u vreme pionira vazduhoplovstva, braće Rajt, ili onom koju je u automobilskoj industriji izazvala pojava Fordovog "Modela T".
"Vertiport" je tražio dozvole od Federalne vazduhoplovne agencije i Ministarstva transporta. Baza tj. čvorište, čija će izgradnja koštati 25 miliona američkih dolara, kreiraće i novih 143 radnih mesta 2025.
"Lilium" je pre dobijanja odobrenja bio u pregovorima sa gradskim zvaničnicima oko poreskih olakšica za izgradnju kolosalnog transportnog čvorišta, a koje planira da otvori u narednih pet godina - u iznosu od 831.250 dolara. Iz kompanije navode da će zaposleni na terminalu imati godišnju platu od 66.451 dolar, što je više od 46.140 dolara koliko zarađuju zaposleni u sektoru javnog drumskog transporta. A od predstavnika gradske vlasti dolazi da bi čvorište moglo da generiše 1.7 milijardi dolara prihoda lokalnoj privredi.
- Ova evolucija koju pokrećemo je kompleksan način da steknemo uvid u inteligentnu vožnju u našem gradu, saobraćajnu efikasnost i, na kraju krajeva, kvalitet života - izjavio je Kris Kastro, načelnik Kancelarije za održivi razvoj u Orlandu. "Lilium" je prvi put predstavio svoj vazdušni taksi još 2013. ali je prvi zvanični funkcionalni serijski model ugledao svetlost dana 2019. Vazduhoplov poseduje dva fiksirana krila sa strane i jedno krilo pozadi, uz tzv. "kanard" krila napred. Svako od "kanard" krila ima dva zakrilca, a glavna krila ih imaju po četiri.