TRAGEDIJA JE MOGLA DA BUDE SPREČENA - Naučnik koji je ukazivao na nedostatke podmornice DOBIO OTKAZ zbog ovih tvrdnji
Ovaj detalj u istrazi može da bude ključan. Neko mora da odgovara!
Nakon što je u imploziji minipodmornice u vodama severnog Atlantika živote izgubilo petero ljudi, jutros su objavljene informacije koje impliciraju mogući tehnički nemar američke kompanije OušnGejt Ekspedišns, koja je upravljala podmornicom Titan.
MORNARICA DETEKTOVALA "AKUSTIČNU ANOMALIJU": Da li su Amerikanci znali šta se dogodilo sa Titanom nekoliko sati posle nestanka?
OKEAN IH JE "PROGUTAO" NA SAMO 500 METARA OD TITANIKA Da li su uspeli da vide olupinu pre nego što su umrli? Ova pitanja će zauvek ostati misterija
VREME JE ISTEKLO - Nestala podmornica ostala bez kiseonika, stručnjak poručuje "treba nam čudo"
ABC Njuz objavio je da je bivši zaposleni firme OušnGejt otpušten jer je izrazio zabrinutost oko kontrole kvaliteta i testiranja potencijalnih nedostataka eksperimentalne podmornice.
Dejvid Lohridž, inženjer i kapetan podmornice, tvrdio je 2018. u svojoj protivtužbi protiv OušnGejta da ga je ta firma otpustila jer je izrazio zabrinutost oko dizajna i testiranja trupa.
AFP piše kako je Lohridž tvrdio da je veliki otvor na prednjem delu podmornice dizajniran da izdrži pritisak na dubini od 1300 metara, a ne na 4000 metara, što je dubina na koju se u nedjelju uputila ova mala naučno-turistička podmornica s pet putnika koji su izgubili život u njenoj "katastrofalnoj imploziji".
Ekspediciju s Titanom organovala je kompanije OušnGejt Ekspedišns krenuvši na svoje treće putovanje do Titanika, koji je udario u santu leda i potonuo 1912. godine.
Ova firma nudila je posetu slavnom potonulom brodu za 250 hiljada dolara po osobi, stoji na službenim stranicama.
U podmornici su bili kapetan i još četiri putnika, a američka obalska straža juče je objavila da su svi poginuli.
Poginuo je 58-godišnji britanski biznismen, avijatičar i svemirski turista Hejmiš Harding, pakistanski biznismen Šahzada Davud i njegov sin Sulejman, francuski okeanograf Pol-Henri Naržeol, stručnjak za Titanik, kao i Stokton Raš, osnivač OušnGejta.