GRAĐANI, VODITE RAČUNA: Počeli radovi na dogradnji i rekonstrukciji Graničnog prelaza Horgoš
Investiciju vrednu oko dve milijarde dinara realizujem Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Rеkonstrukcijom i proširеnjеm graničnog prеlaza prеdviđеno jе da sе ostvari smanjеnjе saobrađajnog prеoptеrеćеnja i postignе skraćеno vrеmе čеkanja, prе svеga za pеriodе tokom godinе koji su kritični (godišnji odmori i praznici), uz obavеznu bеzbеdnost svih učеsnika u saobraćaju.
NAŠA OBAVEZA JE DA OMOGUĆIMO BOLJU BUDUĆNOST: Protekle decenije u infrastrukturne projekte namenjene najstarijim uloženi milioni
Put u centru Palića od petka ponovo otvoren za saobraćaj
Fiskalne kase - početak kraja subotičkog buvljaka?
Kako je objašnjeno u projektu, prеdviđеna jе izgradnja dvе dodatnе saobraćajnе trakе za tеrеtna vozila, nova parking mеsta za tеrеtna, putnička i autobuska vozila, formiranjе dvе trakе za autobuski saobraćaj i dvе dodatnе trakе za putnički saobraćaj, kao i izgradnja novog tеrеtnog tеrminala i jеdna traka za vangabaritna vozila na izlazu iz zеmljе, funkcionalna prеnamеna i rеhabilitacija / rеkonstrukcija postojеćе kolovoznе konstrukcijе, postavljanjе novih kabina za kontrolu, izgradnja objеkata pratеćih sadržaja kao i javnog toalеta.
- Samo dva dana pošto smo pustili brzu prugu od Beograda do Novog Sada i najavili da ćemo za dve godine završiti prugu do Subotice, onda i godinu dana kasnije povezati se sa glavnim gradom Mađarske, sada se vidi da stepen kojim mi integrišemo Republiku Srbiju sa našim prijateljima iz Mađarske zaista nema presedana u prošlosti – poručio je Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prilikom današnjeg obilaska radova. - Mi moramo da se povežemo sa zemljama EU, definitivno nemamo boljeg prijatelja od Mađarske i zato proširujemo ovaj najfrekvetniji granični prelaz u našoj državi. Očekujemo da ćemo kada se završi imati šest novih saobraćajnih traka. Kada završimo ovo, brzu prugu, te prugu od Subotice do Segedina, koja je jako važna za sever Srbije imaćemo potpuno drugačiju situaciju u saobraćaju u našoj zemlji. Svi ljudi u našoj zemlji mogu da prate promene koje se dešavaju.
Po rečima Ištvana Pastora, predsednika Skupštine AP Vojvodine, zahvaljujući ovim infrastrukturnim projektima sever Vojvodine više neće biti provincija, već deo centrale.
- Posle nešto malo više od tri meseca kada je potpisan ugovor danas prisustvujemo početku radova. Ovi radovi su izuzetno značajni zbog toga što otvaraju potpuno novu perspektivu za ovaj deo države, koji definitivno prestaje da bude deo periferije i postaje deo centrale, deo prostora gde se dešavaju najkrupnije i najznačajnije stvari – ističe Pastor. - Tako doživljavamo gradnju pruge od Beograda do Budimpešte, od Segedina do Subotice, proširenje ovog graničnog prelaza, pa i kod Bačkog Brega, sve je to poentiranje dobrih odnosa Mađarske i Srbije i ulaganje u budućnost. Ono stvara potpuno drugačiju perspektivu koja će doneti investicije i komocije u životu.
Kako je istakao Matej Zekonjšek, direktor Transportne zajednice Slovenije, a kako prenosi portal Subotica.com Horgoš je jedan od najopterećenijih graničnih prelaza, ne samo u Srbiji već i u ovom delu Zapadnog Balkana.
- On predstavlja samo „vrata“ između Srbije i Mađarske , već između Zapadnog Balkana i Evropske unije. Takođe, najopterećeniji je i po dugačkom vremenu čekanja na prelazak. Rekonstrukcija je korak ka mogućnosti da granični prelaz bude veći, sa više traka. Građani, turisti, poslovni ljudi neće morati više da čekaju, skratiće vreme čekanja i povećati kapacitet ovog graničnog prelaza – dodaje Zekonjšek.
Više vesti o Subotici pratite na portalu Subotica.com