Vožnja pored Begeja, ali i gradskim ulicama: Zrenjanincima obezbeđena subvencija, ali i ekološkiji transport (FOTO)
Poznato je da svakodnevno korišćenje bicikala među Zrenjanincima ima dugu tradiciju
Zrenjanin, Novi Sad i Beograd tri su grada koja su svojim sugrađanima omogućili da nabave bicikl kao ekološki prihvatljiv vid transporta na nivou tih gradova. Zrenjanin je odmah prepoznao dobrobit akcije i aktivno se uključio u sprovođenje javnog poziva za izbor privrednih subjekata u sprovođenju nabavke bicikala i time su građani Zrenjanina dobili mogućnost da dobiju novo prevozno sredstvo koje štiti životnu sredinu.
Cilj programa je pružanje podrške za nabavku bicikla kao ekološki prihvatljivog prevoznog sredstva na teritoriji grada, sa namerom povećanja broja biciklista na ulicama, a u svrhu poboljšanja kvaliteta vazduha i smanjenja zagađenja životne sredine.
Bez dobrih đaka, nema ni dobrog društva: Grad na Begeju zna recept za unapređenje školstva (VIDEO/FOTO)
OD TVRĐAVE DO ŠARENICE - ISTORIJA U MALOM: Jedino na ovom mestu se može videti legendarna haljina Tomanije Obrenović (FOTO/VIDEO)
Novi Sad - zeleni grad: Kako i na koji način poboljšati kvalitet životne sredine i očuvati istu? (FOTO/VIDEO)
Poznato je da svakodnevno korišćenje bicikala među Zrenjanincima ima dugu tradiciju i da je to kao način prevoza ukorenjeno među svim generacijama stanovništva. Kao dobar primer prakse u ovom gradu može poslužiti i aktuelni gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura koji neretko svoj radni dan započne vožjom biciklom do posla i nazad.
Gradonačelnik Simo Salapura ističe da Zrenjanin ima razvijenu saobraćajnu infrastrukturu, ali vodi računa i o ekološkom momentu.
- Biciklistima u gradu i okolnim naseljima u ovom trenutku na raspolaganju je skoro 35 kilometara samostalnih biciklističkih staza, i po tome Zrenjanin spada među vodeće gradove u Srbiji. Na veoma dobar odjek naišla je i gradnja staze Zrenjanin-Temišvar, uz reku Begej, koja donosi i nove sportsko-rekreativne i cikloturističke perspektive. Želimo da promovišemo biciklizam i kao sredstvo prevoza, ali i kao zdrav način života i rekreacije za sve uzraste. Porast broja biciklista znači i manje motornih vozila na našim ulicama, čistiji i kvalitetniji vazduh, manje zagađenje, dakle sve ono što je i sadržano u nazivu ovog javnog poziva - ekološki prihvatljiv transport - kaže gradonačelnik Salapura i dodaje da se i ova aktivnost može svrstati u napore koje grad čini i preduzima na polju ekologije i zdravije životne sredine.
Pravo da učestvuju u ovoj akciji imali su privredni subjekti koji se bave prodajom bicikala, koji su registrovani najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave i koji imaju sedište, poslovnu jedinicu ili ogranak na teritoriji grada Zrenjanina. Pojedinačni podsticaji su u visini od 5.000 dinara po podsticaju, a ukupan izdvojen iznos je 1.000.000,00 dinara, sa uračunatim porezom na dodatu vrednost.
Nakon svih procedura, građani su išli da izaberu svoja nova "zelena sredstva" i ostvarili mogućnost da sačuvaju i svoj grad, a i da im lokalna samouprava pomogne pri plaćanju novih bicikala. Pokretanje ovakve akcije pokazuje da lokalna samoupravi misli na zaštitu životne sredine, zainteresovana je za bicikliste, ali i za problem mobilnosti u gradu. Dodatna stvar na kojoj će morati da bude akcenat jeste uređenje biciklističke infrastrukture.
Tokom prethonih godina u Zrenjaninu rekonstruisan je deo biciklističkih staza, ali je ostalo još posla za uraditi, što su naredni strateški ciljevi lokalne samouprave. Tokom septembra prvi Zrenjaninci potpisali su ugovore sa gradskom administracijom za subvencije od 5.000 dinara za kupovinu novog bicikla. Njih dvadeset već je krenulo u potragu za svojim dvotočkašom, a nakon njih kreće i još 20 lica, a nove prijave se svakodnevno obrađuju.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima za nabavku bicikala u Zrenjaninu otvoren je do utroška sredstava opredeljenih u budžetu grada za ovu namenu, u ukupnom iznosu od milion dinara. Na ovakav način do novog bicikla može doći 200 podnosilaca sa potpunom dokumentacijom.
Javni poziv objavljen je na sajtu grada Zrenjanina, gde se nalazi i lista tri odabrana direktna krisnika preko kojih se realizuju mere, što znači da se subvencija uplaćuje prodavcu bicikla gde će ga građani kupiti. Dokumentacija za subvencionisanu kupovinu bicikala podnosi se u uslužnom centru gradske uprave. Ovim je Zrenjanin ušao u red malobrojnih sredina u našoj zemlji koje su se odlučile za ovakav, višestruko značajan i pozitivan korak.
Projekat je finansiran iz budžeta Grada Zrenjanina. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove Grada Zrenjanina, koji je dodelio sredstva.