OTKRIVAMO SVE što niste znali o GENERACIJI Z
Da ne dođe do zabune, govorimo o Z generaciji, klincima rođenim posle 1996. godine.
Kada su fanovi K pop senzacije BTS pozvali u aprilu, u sred rasističkih nemira u Americi, da se svi oglase sa haštegom #BlackOutBTS i tako podrže Afroamerikance koji su deo armije ovog benda, oglasilo se nekoliko desetina miliona ljudi za manje od 24 sata. Tolika je moć komunikacije najmlađe generacije koja možda jeste zagledana u svoj telefon, ali je definitivno sila na koju se mora računati jer su spremni da menjaju svet i ostave na njemu jak utisak.
Da ne dođe do zabune, govorimo o Z generaciji, klincima rođenim posle 1996. godine. Verovatno bi im bila uvreda da ih pomešate sa onima koji i dalje vise na Fejsbuku a imaju potrebu da se odvoje na svaki način od ljudi koji su od njih tek nešto stariji jer ne žele da gaje hejt i etiketiraju druge, jednostavno nemaju vreme za to. Oni ne konzumiraju alkohol, radije idu negde da popiju ceđeni sok nego u barove, cene vreme sa porodicom i obrazovanje stavljaju visoko na listi svojih prioriteta.
Slobodno vreme najviše troše naravno na društvenim mrežama, od TikToka, Snapchat i Tvitera do Instagrama. Na već spomenuti Fejsbuk svako iz Z generacije samo će zakolutati očima jer je to za "starije" ljude. Ta instant zabava, muzika pa i kultura, koju su ima dostupna na samo jedan klik preko telefona, prati i uvreženo mišljenje da nema potrebe da se previše cimaju zbog bilo čega što se dešava van njihove kuće i nekog uskog kruga bliskih prijatelja. Rećiće vam da ionako imaju uz sebe sve što im je potrebno da se zabave, slušaju muziku, striminguju neku seriju ili igraju igrice. Čak 55 odsto pripadnika Z generacije provodi na telefonu minimum pet sati dnevno, a 26 odsto njih i po deset.
Sve to ima veze sa činjenicom da poznaju tehniku bolje nego bilo ko drugi. Oni su pravi "digital natives" jer se ne sećaju perioda u kom su bili bez mobilnog telefona.
Onaj koji danas žele jeste isti onaj koji nosi ekipa iz benda BTS - novi Galaxy S20 Fan Edition (FE) telefon. Zašto? Zato što za sa ovim telefonom dobijaju najbolji odnos cene i kvaliteta. Sve napredne funkcije čuvene Samsunngove S20 serije poput brzog procesora, dugotrajne baterije, selfi kamere od 32MP i trostruke glavne kamere, spakovane su u moderan dizajn. Ovi klinci to prepoznaju i želi da se veže uz nekog ko kapira čitavu njihovu filozofiju.
Još jedna stvar u vezi generacije Z - vrlo su orijentisani na uspeh, karijeru i na novac. Neka istraživanja pokazuju da više od 15 odsto srednjoškolaca već ima pokrenut neki mali projekat vezan za biznis, ali u isto vreme i sami priznaju da vole puno da troše. Kako rastu, raste i njihova kupovna moć ali i uticaj. Kako i ne bi kada, prema nekim predviđanjima, samo tokom ove godine oni koji su rođeni između 1996. i 2015. godine, potrošiće 143 milijarde dolara na kupovinu. Na toj šoping listi na samom vrhu su telefoni baš poput Galaxy S20 FE koji je u ponudi u nekoliko različitih, upečatljivih i vrlo hrabrih boja koje najbolje odslikavaju duh Z generacije.
Brojke koji okružuju ove mlade osobe sami po sebi su impozantne, ali njihov način razmišljanja je takođe uticajan. Oni su tehnološki izuzetno pismeni, preduzetnički nastrojeni i inspirisani su promenama. Nasledivši globalnu klimatsku krizu, finansijsku nejednakost i političke nemire, kolektivno ponašanje ove generacije izazivaju i brendove da budu održiviji, prokativni i da promovišu različitost. Zato i biraju kompanije koje mogu da ih isprate.