Zašto se većina cena ZAVRŠAVA NA ,99? Trik trgovaca koji se krije iza ovoga će vas iznenaditi
Većini potrošača taj oblik je toliko uobičajen da uopše ne primećuju gotovo genijalno delotvornu prodajnu taktiku koja se krije iza toga
Ova cenovna strategija primenjuje se najmanje već sto godina. Stručnjaci ne mogu sa sigurnošću da kažu ko je osmislio taj trgovački trik, ali s lakoćom mogu potvrditi i objasniti njegovu delotvornost.
Takvo formiranje cene temelji se na teoriji da se, zato što čitamo sleva nadesno, prva brojka cene jače urezuje u naš um. Upravo zbog toga će potrošači pre kupiti proizvod koji košta naprimer 99,99 dinara, a ne identičan proizvod koji stoji tačno 100 dinara.
MOZAK MU SE PRETVORIO U STAKLO! Naučnici se ZAPREPASTILI kada su mu OTVORILI LOBANJU: Evo šta se desilo
SANJATE DA PADATE: Psiholog OTKRIVA, evo šta ZNAČI kada sanjate NAGU osobu ili neku ŽIVOTINJU
OTKRIVENA PRAVA ISTINA O TESLI: Dokument isplivao posle VIŠE OD VEKA, a tiče se njegovog imena (FOTO)
Osim toga, ljudi često ne žele da zamaraju um i ne žele da troše energiju na razmišljanje i donošenje odluka o kupovini proizvoda, pogotovo kad je reč o onima nižih cena, pa je lako moguće da brojeve iza glavne vrednosti uopše ne uzimaju u obzir.
U članku Erika Andersona i Dankana Simestera, stručnjaka za marketing i menadžment, objavljenom u časopisu Harvard Business Review, objašnjava se kako ,99 u stvari predstavlja varku kojom prodavac želi da uveri potrošača da je određeni proizvod na sniženju. Većina potrošača nesvesno naseda na to i veruje kako su dobro prošli kupovinom tog proizvoda.