DA LI JE VAŠE DETE NESREĆNI TINEJDŽER INTERNET GENERACIJE? Kako vaspitati dete da ima radne navike i realne želje
Proverite!
Nove generacije su odrasle i neki od njih su počeli da dolaze na psihoterapiju zbog različitih problema.
Kako veliki broj pripadnika određene generacije ima neke svoje zajedničke osobine, psihoterapeuti su počeli da primećuju određene razlike u odnosu na klijente pripadnike starijih generacija.
INTERNET PRETNJA MENTALNOM RAZVOJU: Opasnost po zdravlje dece!
NAŠ EPIDEMIOLOG POTUKAO ANTI-VAKCINAŠE: Evo šta je rekao o AUTIZMU, Srbija POBEĐUJE u borbi za ZDRAVLJE DECE
NA IVICI RAZUMA! Optička iluzija zapanjila Internet, nikom nije jasno kako je ovo moguće! (VIDEO)
U pitanju su dve generacije "voljene dece": generacija Ipsilon, u koju spadaju rođeni između 1980. i 1994, koji sada imaju između 26 i 40 godina, i pripadnici Zed generacije, poznatije kao Internet generacija, u koju spadaju rođeni između 1995. i 2005, koji sada imaju između 15 i 25 godina.
Psihoterapija se formirala kroz rad s "nevoljenom decom", dakle s onima koji su bili preterano strogo vaspitavani, kojima prezahtevni roditelji nisu pokazivali ljubav, kao i s onima koji su u detinjstvu bili zanemarivani ili maltretirani.
Pojava novih klijenata koji su bili "voljena deca" je psihoterapeutima doneo nove izazove.
Jedan poznati američki psihoterapeut koji ima duži staž u radu s ljudima je metaforično izjavio: dok je ranije naš rad ličio na delovanje sirćeta kojim se skida kamenac, sada više liči na delovanje lepka.
Pripadnici Ipsilon generacije su često narcisoidni, egocentrični, s nerealno pozitivnom slikom o sebi, arogantni u komunikaciji, teže hedonizmu, bez radnih navika i stvarne želje da odrastu i preuzmu odgovornost za sebe i druge.
Pripadnici Zed generacije su više pasivni, povučeni, zavisni od roditelja, okrenuti sadržajima na internetu, pogleda neprestano uprtih u ekrane njihovih "pametnih" telefona, tačnije u mini-kompjutere koje pogrešno nazivamo telefonima.
Pored šireg društvenog i ekonomskog konteksta, na formiranje određene generacije bitno utiče model roditeljskog vaspitanja kao i medijski sadržaji koji zapljuskuju umove dece i mladih ljudi.
Dok su pripadnici Ipsilon generacije zapravo razmažena deca koja su odrasla kao žrtve popustljivog vaspitanja koje je nudilo ljubav, ali ne i disciplinu, pripadnike Zed generacije je najviše odredila pojava "pametnih" telefona koje su na ranom uzrastu "ugradili" u svoje ličnosti i tako se izložili preteranom uticaju sadržaja s interneta.
Pripadnici Ipsilon generacije poneli su iz svojih porodica doživljaj da su oni centar sveta i tako nastavljaju, u većoj ili manjoj meri, da se ponašaju u spoljašnjem svetu: u odnosima s prijateljima, partnerima, u radnom okruženju.
Uvek su u pravu, ne priznaju greške, a dobronamernu kritiku doživljavaju kao napad na njihove ličnosti.
Kako tokom vremena, uprkos svojim sposobnostima, a zbog nedostatka radnih navika, ne mogu da opravdaju svoju preterano pozitivnu sliku o sebi, krivce za neuspeh nalaze u drugima.
Jedno istraživanje je pokazalo da 80 odsto njih ima za životni cilj da se obogati, a 50 procenata želi da postane poznata javna ličnost.
Pripadnici Zed generacije preplašeni su spoljašnjim svetom, za koji su nepripremljeni. Osećaju se sigurno u svojim porodicama, sa svetom komuniciraju preko interneta i društvenih mreža.
Veoma su zabrinuti za sebe i svoje zdravlje, imaju lošu sliku o sebi, ali ne zato što ih roditelji ne hvale i ne podržavaju, već zato što se osećaju neprihvaćenim od vršnjaka.
U emotivnom razvoju kasne tri godine.
U ovoj grupi je veoma izražena sklonost ka anksioznosti, depresivnosti, a ima i povećan rizik od samoubistava.
I u jednoj i u drugoj generaciji su fizički izgled i privlačnost osnovne vrednosti. Razlog za to je što nemaju razvijene socijalne veštine i pasivno čekaju da drugi njima priđu. A kada se to ne dešava, krive svoj nedostatak magnetske "privlačnosti" i počinju da misle loše o sebi.
Prvo, da ljubav nije dovoljna. Potrebno je dete i disciplinovati, a to znači postaviti se kao autoritet koji izgovara: "ne smeš!" i "moraš!", i koji povremeno kažnjava.
Potrebno je postaviti "digitalne granice" i ograničiti vreme korišćenja digitalnih ekrana i interneta.
Potrebno je detetu i mladoj osobi pomoći da razvije socijalne veštine i da ostvari doživljaj prihvaćenosti u grupi svojih vršnjaka.
Ne treba gledati samo kako se dete oseća, koliko je srećno i voljeno, već se treba podsetiti da je cilj vaspitanja izgradnja samostalne i odgovorne odrasle osobe.
NE KOMENTARIŠITE! Ovih 18 rečenica NE ŽELI da čuje nijedna žena koja NEMA decu!
Brišu bore i čuvaju zdravlje celog tela: 7 razloga zašto bi smokve trebalo da jedete što češće!
Korisni saveti: Kako da kućne poslove deci pretvorite u igru?
SVI IH BACAMO, A BLAGODET SU ZA NAŠE ZDRAVLJE! Čaj od ovih ljuski je PREVENCIJA za mnoge bolesti! (RECEPT)
NAJVAŽNIJE JE DA NE PANIČITE! Evo kako PRAVILNO da reagujete ako se vaše dete POSEČE!