REVOLUCIJA U RUMUNIJI: Dacia proizvodi rivala Citroenovom Amiju!
Mali gradski auto...
Rumski brend Dacia razmatra mogućnost proizvodnje malog, jednostavnog gradskog vozila u stilu Citroen Amija, u pokušaju da se uključi na brzo rastuće tržište gradske mobilnosti.
STANJE NA PUTEVIMA: Pojačan saobraćaj! Evo koliko se čeka na graničnim prelazima (VIDEO)
PRVI "ŽIVI" AUTOMOBIL: Da li BMW pokreće novi trend?
REŠAVANJE DILEME: Da li stvarno filmske industrije UNIŠTAVAJU kvalitetne automobile?
Spring se već etablirao kao jedan od najpopularnijih električnih automobila u Evropi, ali potencijal da se dopre do urbanog tržišta malih električnih vozila ostaje, kako je šef dizajna David Durand otkrio za Autocar.
Dok se pitao da li je automobilima mesto u najzagušenijim urbanim sredinama – „zašto vam treba auto u centru grada?“ – priznao je da javni prevoz ne odgovara svima i da bicikli nisu rešenje za mobilnost svima. „Dva točka su za mnoge ljude opasna“, rekao je Durand. On je priznao da je obožavatelj pristupa Citroen Amija u pružanju usluga gradskim vozačima, a na pitanje da li Dacia može da lansira konkurentski proizvod, rekao je: „Razmatramo sve.”
Ami je jedan od najjeftinijih i najlakših električnih vozila u Evropi (tehnički je četvorocikl, a ne automobil) i ide bez skupe opreme kao što su klima uređaj i infotainment sistem. Dacia bi bez sumnje krenula sličnim putem kada bi ušla na tržište četvorocikla, a prošlogodišnji Manifesto koncept (na prvoj slici) dao je naznake o tome kako planira da kombinuje korisnost sa pristupačnošću u budućim modelima.
Svaki od Dacijinih budućih proizvoda je baziran na derivatu CMF-B arhitekture matične kompanije Renault, osim za Spring, koji se bazira na manjoj, samo električnoj platformi CMF-AEV.
Nejasno je da li se ova platforma može još više smanjiti kako bi se obezbedila baza za istinski „pod-A0“ gradski EV, ali Renaultov novi brend mobilnosti, Mobilize, nedavno je otkrio Duo EV (na drugoj slici), vozilo dizajnirano za šeme deljenja automobila, i ovo bi se činilo logičnom osnovom za bilo koji Dacia ekvivalent.
Durand je uveren da bi evropske vlade trebalo da učine više da podstaknu kupovinu malih električnih automobila. Ukazujući na japansku klasifikaciju 'kei car' kao primer kako regulativa može da podstakne prihvatanje automobila sa efikasnijim prostorom – nudeći poreske povlastice, osiguranje i parkiranje za vozila ispod određene veličine – on je sugerisao da će Dacia ući na ovo tržište samo ako pravni uslovi budu pravi.
- Uredba još ne postoji. Ništa ne tera kupce da kupe automobil ispod Springa - rekao je on.
U međuvremenu, šef prodaje i marketinga brenda, Ksavije Martinet, sugerisao je da Dacia neće nastojati da proširi svoju liniju sa ciljem da obezbedi konkurenta u svakom segmentu:
- Moramo da znamo kada da stanemo. Ne bi trebalo da stignemo do 15 vozila. Trebalo bi da zadržimo ovu disciplinovanu, ograničenu ponudu.”