REŠAVANJE DILEME: Da li stvarno filmske industrije UNIŠTAVAJU kvalitetne automobile?
Kako se to isplati?
Ukoliko ste sto puta pomislili kako se nekome isplati da uništava toliko vrednih, pa ponekad čak i kolekcionarskih, primeraka automobila tokom snimanja filmova, znajte da niste jedini. Međutim, u većini slučajeva, ovakva uništavanja četovorotočkaša su na svu sreću potpuno lažna, baš kao i gotovo sve ostalo što se dešava na filmskim platnima.
Velika AKCIJA Policije, razbili višedržavni lanac krađe automobila, POGLEDAJTE kakave su sve MAŠINE PRONAĐENE (VIDEO)
Zanimljive brojke: U Nemačkoj benzin i dizel PUNO SKUPLJI na autoputevima
Želite Peugeot 9X8 u trkačkoj verziji? Nema problema, postoji samo JEDAN USLOV (VIDEO)
Do sada smo već imali priliku da shvatimo na koji način funkcionišu filmska snimanja i da na setovima postoje brojni dvojnici različitih modela, ali intrigantni načini na koji auto dubleri funckionišu ostaju i dalje nešto manje jasni. Zahvaljujući Kregu Libermanu, čoveku koji je radio na franšizi Fast and Furious, danas možemo dobiti neke insajderske informacije o tome i saznati na koji način filmovi zapravo mogu biti dobri po klasične četvorotočkaše.
Vlasnik legendarnih Supra i Skyline automobila iz filmskog serijala, objasnio je hijerarhiju modela sa velikog platna. Pre svega, bitno je napomenuti da filmski studiji poseduju prave klasične modele u većini slučajeva, a ove jedinice zovu se "automobili heroja".
Zamislimo herojev model kao zvezdu. On je previše skup i dragocen kako bi bio dizan u vazduh i "čukan" o zidove, tako da poseduje svog kaskadera. Dobra stvar kod dubler modela jeste što on mora dobro da izgleda samo iz daljine, tako da, ako imalo liči na automobil glavnog junaka sa šest metara, onda je prošao u objektivu kamere.
Uzmimo za primer narandžasti M5 model iz petog nastavka franšize, većina automobila koji su mu bili zamena predstavljali su obične 530i modele kamuflirane kako bi izgledali kao on. Bilo kako bilo, ukoliko smatrate da manualni E39 i lažni Yenko Camaro, kao oni koje možemo videti u Fast and Furious nastavku, ipak vrede nešto, bili biste potpuno u pravu, oni nikako nisu namenjeni jednostavnom uništavanju i bacanju u staro gvožđe.
Filmski studiji nisu glupi, posebno kada su pare u pitanju i u većini slučajeva čak i automobili koji se koriste u akcionim scenama na kraju pronađu svoj dom. Niko pametan ne bi sebi priuštio uništavanje dobrog Charger modela u originalnom filmu, tako da se kreira dubler automobil od delova koje prethodno određeni ljudi pronalaze na otpadu.
Nakon što se kaskade završe, ovi modeli se prodaju na aukcijama i potpuno restauriraju. Ostali završavaju u filmskim muzejima i privatnim kolekcijama. Ovo možda nije savšren sistem za određene jedinice, koje su osuđene svojom malom vrednošću bivaju na kraju uništavane, ali kako Liberman ističe, svi oni su uglavnom na margini upotrebljivosti. Vredni i interesantni modeli makar vredeli i pedeset dolara, svakako neće biti uništeni u bilo kom slučaju.
Sve ovo možemo uzeti u obzir i pre nego što pomislimo na moderne VFX radove, koji su potpuno kompjuterski generisani. Svaki od pomenutih principa omogućuje "uništavanje" više od 1.400 automobila popularnoj franšizi na velikom platnu, što je potvrđeno prošlogodišnjim zvaničnim podatkom sa snimanja.
Stoga, kada sledeći put vidite neki veoma poseban automobil potpuno uništen, spaljen ili dignut u vazduh na velikom platnu, ne morate previše brinuti, jer postoji velika šansa da se iza svega toga krije malo filmske magije.