РЕШАВАЊЕ ДИЛЕМЕ: Да ли стварно филмске индустрије УНИШТАВАЈУ квалитетне аутомобиле?
Како се то исплати?
Уколико сте сто пута помислили како се некоме исплати да уништава толико вредних, па понекад чак и колекционарских, примерака аутомобила током снимања филмова, знајте да нисте једини. Међутим, у већини случајева, оваква уништавања четовороточкаша су на сву срећу потпуно лажна, баш као и готово све остало што се дешава на филмским платнима.
Велика АКЦИЈА Полиције, разбили вишедржавни ланац крађе аутомобила, ПОГЛЕДАЈТЕ какаве су све МАШИНЕ ПРОНАЂЕНЕ (ВИДЕО)
Занимљиве бројке: У Немачкој бензин и дизел ПУНО СКУПЉИ на аутопутевима
Желите Peugeot 9X8 у тркачкој верзији? Нема проблема, постоји само ЈЕДАН УСЛОВ (ВИДЕО)
До сада смо већ имали прилику да схватимо на који начин функционишу филмска снимања и да на сетовима постоје бројни двојници различитих модела, али интригантни начини на који ауто дублери фунцкионишу остају и даље нешто мање јасни. Захваљујући Крегу Либерману, човеку који је радио на франшизи Фаст анд Фуриоус, данас можемо добити неке инсајдерске информације о томе и сазнати на који начин филмови заправо могу бити добри по класичне четвороточкаше.
Власник легендарних Супра и Skyline аутомобила из филмског серијала, објаснио је хијерархију модела са великог платна. Пре свега, битно је напоменути да филмски студији поседују праве класичне моделе у већини случајева, а ове јединице зову се "аутомобили хероја".
Замислимо херојев модел као звезду. Он је превише скуп и драгоцен како би био дизан у ваздух и "чукан" о зидове, тако да поседује свог каскадера. Добра ствар код дублер модела јесте што он мора добро да изгледа само из даљине, тако да, ако имало личи на аутомобил главног јунака са шест метара, онда је прошао у објективу камере.
Узмимо за пример наранџасти М5 модел из петог наставка франшизе, већина аутомобила који су му били замена представљали су обичне 530и моделе камуфлиране како би изгледали као он. Било како било, уколико сматрате да мануални Е39 и лажни Yenko Цамаро, као они које можемо видети у Фаст анд Фуриоус наставку, ипак вреде нешто, били бисте потпуно у праву, они никако нису намењени једноставном уништавању и бацању у старо гвожђе.
Филмски студији нису глупи, посебно када су паре у питању и у већини случајева чак и аутомобили који се користе у акционим сценама на крају пронађу свој дом. Нико паметан не би себи приуштио уништавање доброг Charger модела у оригиналном филму, тако да се креира дублер аутомобил од делова које претходно одређени људи проналазе на отпаду.
Након што се каскаде заврше, ови модели се продају на аукцијама и потпуно рестаурирају. Остали завршавају у филмским музејима и приватним колекцијама. Ово можда није савшрен систем за одређене јединице, које су осуђене својом малом вредношћу бивају на крају уништаване, али како Либерман истиче, сви они су углавном на маргини употребљивости. Вредни и интересантни модели макар вредели и педесет долара, свакако неће бити уништени у било ком случају.
Све ово можемо узети у обзир и пре него што помислимо на модерне VFX радове, који су потпуно компјутерски генерисани. Сваки од поменутих принципа омогућује "уништавање" више од 1.400 аутомобила популарној франшизи на великом платну, што је потврђено прошлогодишњим званичним податком са снимања.
Стога, када следећи пут видите неки веома посебан аутомобил потпуно уништен, спаљен или дигнут у ваздух на великом платну, не морате превише бринути, јер постоји велика шанса да се иза свега тога крије мало филмске магије.