Ford predstavio Focus za 2022. (FOTO)
Popularni kompaktni model restilizovan je tri godine nakon lansiranja aktuelne generacije.
Najvažnije novine na Focusu za 2022. su osveženi dizajn, novi multimedijalni sistem, novi sistemi asistencije kao i unapređena motorizacija.
Automobil će se u prodajnim salonima pojaviti početkom sledeće godine.
Kada je reč o dizajnu spoljašnjosti, povećana je visina "nosa", dok je Fordov amblem premešten sa haube na sredinu maske hladnjaka.
Maska je inače nešto veća nego ranije, a razlikuje se u zavisnosti od paketa opreme.
Na svim verzijama pažnju privlače nova, malo tanja, full LED prednja svetla sa integrisanim maglenkama.
Kao opcija, biće dostupni i "matrix" LED farovi, opremljeni, između ostalog funkcijom dinamičkog osvetljenja u krivinama, aktivne kontrole snopa kako bi se izbeglo zaslepljivanje drugih vozača (koristi kameru) ili prilagođavanja svetla situaciji na putu i vremenskim uslovima.
LED stop svetla takođe su dobila novi oblik i dizajn.
Unutrašnjost automobila sada izgleda modernije. Na komandnoj tabli dominira ogromni digitalni ekran dijagonale 13,2 inča, putem koga vozač ima pristup novom multimedijalnom sistemu Sync4, prilagođenom iz električnog Mustanga Mach-E.
Navigacija zasnovana na Cloudu, glasovne komande i intuitivnije korisničko okruženje sa Apple CarPlay i Android Auto funkcijama samo su neke od njegovih prednosti.
Klima-uređajem i postavkama većine sistema automobila takođe se upravlja putem ekrana osjetljivog na dodir.
Bazični motor Focusa za 2022. i dalje je trocilindarski EcoBoost 1.0 sa 100 KS ili 125 KS, uparen sa 6-brzinskim manuelnim menjačem.
U ponudi će biti i kao "laki" hibrid sa opcionim sedmostepenim automatikom u varijantama od 125 i 155 KS.
Jedini dizelaš je 1.5 EcoBlue, dostupan u dve varijante snage, sa 95 ili 120 KS. Povezan je sa 6-stepenim manuelnim ili, u snažnijoj varijanti, sa opcionim 8-stepenim automatskim menjačem.
Najnovija ST verzija imaće ispod haube 2.3 EcoBoost od 280 KS. Ovaj model će standardno biti opremljen 6-brzinskim manuelcem ili, uz doplatu, 7-stepenim automatikom sa polugicama za manuelnu promenu brzina na volanu.
Restilizovani Focus uključuje i brojne sisteme asistencije vozaču, koji su prošireni u poređenju sa prethodnikom.
Među njima je i Blind Spot Assist, koji ne samo da upozorava na druge automobile izvan vidokruga vozača, već i, ako je to potrebno, "obeshrabruje" promenu trake.
Sistem skenira okolinu automobila za vozila do 28 metara iza i to 20 puta u sekundi, a funkcioniše pri brzinama od 65 do 200 km/h.