JARIS KROS: Ovo je novi Tojotin krosover! (FOTO)
Lepo!
Toyota je u četvrtak predstavila novi potkompaktni SUV/krosover model.
Umesto izmišljanja posebnog naziva, japanski proizvođač je za novi krosover iskoristio dobro poznato ime iz svog portfolija - Yaris, na koje je dodao oznaku Cross.
Automobil koji je prvobitno trebalo da zablista početkom marta pod kupolama ženevskog sajma, predstavljen je online gotovo dva meseca kasnije.
(VIDEO) Šta se desi kada na crtu stanu KORVETA, FERARI I MEKLAREN?
Iako po nekim detaljima stilski podseća na RAV4, Yaris Cross ima originalan dizajn koji ga izdvaja od ostalih modela iz game Toyota vozila, pre svega od nešto većeg kupe-krosovera C-HR.
S obzirom da deli mehaničku platformu sa novim Yarisom, Cross model je zadržao isto međuosovinsko rastojanje od 2.560 mm, ali su prepusti karoserije ispred prednjih i iza zadnjih točkova u zbiru veći za 240 mm, pa je i ukupna dužina porasla na 4.180 mm.
Krosover je od standardnog Yarisa širi za 20 mm i viši za 90 mm.
Toyota će kupcima ponuditi veliki izbor alu felni dimenzija i do 18 inča, a neizostavni detalj biće opciona dvobojna spoljašnjost, pri čemu će krov biti ofarban drugačije od ostatka karoserije.
Osim toga, u izbor boja spoljašnjosti uvrštena je i nova nijansa zlatne nazvana Brass Gold. Sve to će doprineti da kupci imaju na raspolaganju širok izbor mogućnosti za personalizaciju svog automobila.
Među doplatnim opcijama je i otvaranje/zatvaranje poklopca prtljažnika električnim putem.
Boljoj funkcionalnosti doprinosi i mogućnost pomeranja horizontalne police u prtljažnjiku po visini, kao i podela naslona zadnjih sedišta koja se mogu obarati u odnosu 40:20:40.
Kokpit je u velikoj meri prekopiran iz Yarisa. Ipak, neki detalji su drugačiji, poput instrument table ili komandi automatskog klima-uređaja.
Yaris Cross ima hibridni pogon koji se sastoji od elektromotora i 3-cilindarskog 1.5-litarskog benzinca.
Ukupna kombinovana snaga je 116 KS, a jedna od komparativnih prednosti ovog automobila je pogon na sva 4 točka, što je retkost u segmentu potkompaktnih krosovera u Evropi.
Snaga se standardno prenosi na prednje točkove, a zadnji pogon se uključuje po potrebi, kada kompjuter proceni da je to potrebno.
Toyota je najavila da će u ponudi biti i verzija samo sa prednjim pogonom, za koju u japanskom proizvođaču tvrde da će emitovati 120 g CO2/km prema WLTP standardu, dok će 4WD varijanta imati emisiju ugljen-dioksida od 135 g/km.
Yaris Cross će se proizvoditi u Toyotinoj fabrici u Francuskoj, pored standardnog Yarisa, a japanska kompanija planira godišnju proizvodnju od preko 150.000 vozila.