ЈАРИС КРОС: Ово је нови Тојотин кросовер! (ФОТО)
Лепо!
Toyota је у четвртак представила нови поткомпактни СУВ/кросовер модел.
Уместо измишљања посебног назива, јапански произвођач је за нови кросовер искористио добро познато име из свог портфолија - Yaris, на које је додао ознаку Cross.
Аутомобил који је првобитно требало да заблиста почетком марта под куполама женевског сајма, представљен је online готово два месеца касније.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/04/24/porse_i_tesla_trka.jpg?itok=hyugGUR2)
(ВИДЕО) Шта се деси када на црту стану КОРВЕТА, ФЕРАРИ И МЕКЛАРЕН?
Иако по неким детаљима стилски подсећа на РАВ4, Yaris Cross има оригиналан дизајн који га издваја од осталих модела из гаме Toyota возила, пре свега од нешто већег купе-кросовера Ц-ХР.
С обзиром да дели механичку платформу са новим Yarisom, Cross модел је задржао исто међуосовинско растојање од 2.560 mm, али су препусти каросерије испред предњих и иза задњих точкова у збиру већи за 240 mm, па је и укупна дужина порасла на 4.180 mm.
Кросовер је од стандардног Yarisa шири за 20 mm и виши за 90 mm.
Toyota ће купцима понудити велики избор алу фелни димензија и до 18 инча, а неизоставни детаљ биће опциона двобојна спољашњост, при чему ће кров бити офарбан другачије од остатка каросерије.
Осим тога, у избор боја спољашњости уврштена је и нова нијанса златне названа Brass Голд. Све то ће допринети да купци имају на располагању широк избор могућности за персонализацију свог аутомобила.
Међу доплатним опцијама је и отварање/затварање поклопца пртљажника електричним путем.
Бољој функционалности доприноси и могућност померања хоризонталне полице у пртљажњику по висини, као и подела наслона задњих седишта која се могу обарати у односу 40:20:40.
Кокпит је у великој мери прекопиран из Yarisa. Ипак, неки детаљи су другачији, попут инструмент табле или команди аутоматског клима-уређаја.
Yaris Cross има хибридни погон који се састоји од електромотора и 3-цилиндарског 1.5-литарског бензинца.
Укупна комбинована снага је 116 КС, а једна од компаративних предности овог аутомобила је погон на сва 4 точка, што је реткост у сегменту поткомпактних кросовера у Европи.
Снага се стандардно преноси на предње точкове, а задњи погон се укључује по потреби, када компјутер процени да је то потребно.
Toyota је најавила да ће у понуди бити и верзија само са предњим погоном, за коју у јапанском произвођачу тврде да ће емитовати 120 г ЦО2/км према WLTP стандарду, док ће 4WD варијанта имати емисију угљен-диоксида од 135 г/км.
Yaris Cross ће се производити у Toyotinoj фабрици у Француској, поред стандардног Yarisa, а јапанска компанија планира годишњу производњу од преко 150.000 возила.