KABRIOLET ZA SVA GODIŠNJA DOBA: Mercedes predstavio novi CLE (FOTO)
Samo za prave ljubitelje...
Nakon Mercedesa CLE Coupe, stiže i kabrio istog naziva. Baziran na pomenutom sportskom modelu, Cabriolet ima klasični mekani krov od tkanine. Kako bi budući vlasnici mogli da ga voze u bilo koje doba godine, standardna oprema su AIRCAP električni sistem deflektora vetra i AIRSCARF sistem grejanja prostora oko glave. U Mercedesu kažu da su oba sistema dodatno unapređena u odnosu na ranije verzije.
NOVE KAMERE U BEOGRADU: Evo da li će vam stići kazna ako prođete kroz žuto
SUBVENCIJE DRŽAVE ZA ELEKTRIČNI AUTOMOBIL: Pratite ovih 6 koraka!
VEROVATNO NISTE ZNALI: Zašto neki vozači umotavaju ključ u aluminijumsku foliju?
Oni čine vožnju sa otvorenim krovom na niskim spoljašnjim temperaturama prijatnijom.
AIRCAP se sastoji od dva elementa: deflektor vetra na vetrobranskom staklu usmerava protok vazduha preko glava putnika. Aktivira se pritiskom na dugme.
Automatski deflektor vetra iza zadnjih naslona za glavu efikasnije smanjuje turbulenciju.
AIRSCARF obezbeđuje protok toplog vazduha oko vrata i grla putnika na prednjim sedištima – čak i u uslovima nepovoljnog vetra.
Standardno prilagođeni akustični meki krov takođe doprinosi upotrebljivosti CLE kabrioleta tokom cele godine. Dostupan je u crnoj, crvenoj ili sivoj nijansi.
Višeslojna struktura sa opsežnom izolacijom pruža osnovu za toplotni komfor u svim godišnjim dobima, kažu u Mercedesu. Takođe smanjuje buku vetra i generalno buku u vožnji.
Meki krov se otvara i zatvara u roku od 20 sekundi, do brzine kretanja vozila od 60 km/h. Pritom, motorizovana pregrada sa valjcima automatski odvaja preklopljeni mekani krov od preostalog dela prtljažnika.
Digitalnu instrument tablu čini slobodnostojeći 12,3 inčni digitalni displej, dok je 11,9 inčni centralni ekran multimedijalnog sistema orijentisan ka vozaču u portretnom formatu.
Centralni displej se može nagnuti od 15 do 40 stepeni kako bi se sprečio odsjaj koji ometa vozača kada je mekani krov spušten.
Još jedan detalj je opciono dinamičko ambijentalno osvetljenje. Trake svetlosti prelaze iz kokpita preko vrata i zadnjih bočnih panela do iza zadnjih sedišta.
Ovaj stilski ugođaj upotpunjen je sa još dva detalja: gornji deo kontrolne table, pojasne linije i mekani poklopac za odlaganje stvari su presvučeni crnom veštačkom napa kožom.
Kao dodatak ovim detaljima tu je i hromirana ukrasna obloga koja se proteže oko celog putničkog prostora.
Kako bi sprečili da se opciono dostupna kožna sedišta previše zagreju tokom leta, upotrebljen je poseban premaz koji reflektuje infracrvene zrake. Kao rezultat, kožna sedišta će biti i do 12 stepeni hladnija na direktnoj sunčevoj svetlosti od neobrađene standardne kože.
Čak i kada je krov zatvoren, unutrašnjost se manje zagreva zahvaljujući hladnim presvlakama sedišta.
Izbor boja koji se nudi za kožna sedišta koja reflektuju sunčane zrake i napa kožu su: crna, makijato bež/crna, tonka braon/crna, moćno crvena/crna i bela/crna. Standardna linija AVANTGARDE nudi ARTICO/MICROCUT veštačku kožu u crnoj boji.
Prednja sedišta razvijena isključivo za CLE imaju integralni dizajn sportskih sedišta. U kombinaciji sa opcionim Burmester 3D surround sistemom zvuka, svako od sedišta ima dva zvučnika u nivou sa naslonima za glavu.
Ovo stvara posebno personalizovano muzičko iskustvo uz “Dolby Atmos” i “Spatial Audio” sisteme. Ovaj vrhunski audio sistem ima ukupno 17 zvučnika.
Prostrana unutrašnost
Kao najveći kabriolet u segmentu srednje veličine, ovaj sportski model sa 2 vrata nudi visok nivo udobnosti za četiri osobe. Dimenzije su: dužina 4.850 mm, širina 1.861 mm, visina 1.424 mm i međuosovinsko rastojanje od 2.865 mm.
Putnici pozadi posebno imaju koristi od dodatnih 25 milimetara na međuosovinskom rastojanju. Između ostalog, imaju 72 milimetara više prostora za kolena i 19 milimetara više prostora za ramena i laktove, što ovo vozilo čini znatno prostranijim od C-klase kabrioleta.
Sa zapreminom od 385 litara (295 litara sa spuštenim krovom), prtljažnik je izuzetno praktičan za svakodnevnu upotrebu. Ako je potrebno, prtljažni prostor se može proširiti pomoću preklopnih naslona zadnjih sedišta. Vlasnici ih mogu lako sklopiti iz prtljažnika u razmeri 60:40.
Pristup prtljažniku je beskontaktan i potpuno automatski sa HANDS-FREE ACCESS sistemom.
KEYLESS-GO je takođe deo standardne opreme. Vrata vozila se zaključavaju i otključavaju dodirivanjem kvake na vratima.
Romantika zagarantovana
Ponuda multimedijalnog sistema je interaktivna i personalizovana. Treća generacija MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotejnmenta omogućava korišćenje aplikacija (na određenim tržištima) kao što su TikTok, Zoom sistem za video konferencije ili Audials, provajder internet radija i podkasta.
MBUX Entertainment paket je opciono dostupan preko "Mercedes me Store". Uključuje internet radio, striming muzike i paket podataka odabranog nezavisnog provajdera.
Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, MBUX takođe nudi novi nivo personalizacije sa automatizovanim funkcijama pogodnosti. Prilikom lansiranja na tržište, kupci će moći da koriste šablone za standardne rutine.
Primeri uključuju "Cold days" (grejanje sedišta se uključuje na određenoj spoljnoj temperaturi) ili "Date night" (romantična muzika se reprodukuje preko Bluetootha; ambijentalno osvetljenje postaje ružičasto).
Korisnici takođe mogu kreirati sopstvene rutine, povezujući nekoliko funkcija i uslova. Korisnik ovo može uraditi na centralnom ekranu i rezultirajuće rutine se pojavljuju pod naslovom menija "My routines".
Mehanička osnova novog CLE kabrioleta omogućava uživanje u vožnji na krivudavim putevima. Istovremeno, nudi izuzetan komfor u vožnji na dugim putovanjima.
Komforni sistem oslanjanja, koje je spušteno za 15 milimetara, deo je standardne opreme vozila. Ovaj sistem kombinuje izuzetno udobnu vožnju sa sportskim upravljanjem.
Opciono je dostupno sportsko oslanjanje sa amplitudno selektivnim sistemom prigušenja.
Opciono dostupan DYNAMIC BODY CONTROL sistem oslanjanja omogućava iskustvo vožnje koje je podesivo u širokom rasponu od ekstremno sportskog do udobnog kroz kontinuirano, prilagodljivo prigušenje oscilacija napred i pozadi.
Aktivni sistem oslanjanjanja pojedinačno kontroliše karakteristike prigušenja za svaki točak u kombinaciji sa motorom, menjačem i karakteristikama upravljanja. Sistem uzima u obzir situaciju u vožnji, brzinu i uslove na putu.
Istovremeno prekidač DYNAMIC SELECT daje vozaču izbor između udobnije ili tvrđe sportske postavke.
Motorizacija
Svi motori su izvedeni kao "laki" hibridi. Svaki ima integrisani starter-generator i 48-voltni ugrađeni električni sistem.
Ponuda nudi izbor četvorocilindarskih jedinica, kao i 3.0-litarski redni šestocilindarski benzinski motor u vrhu spektra snage (Mercedes‑Benz CLE 450 4MATIC).