Najprestižniji automobil na svetu, Rolls-Royce Phantom, dobio je OSMU generaciju, a cena? UŠI ZAVRĆU
Cena da se smrzneš.
Ovo je izgleda baš nedelja u znaku Rolls-Royce kompanije, budući da smo, nakon reportaže o Black Badge modelima, a zatim i ekskluzivnog testa Wraith Black Badge, sada u prilici da vam premijerno predstavimo model Phantom, u svojoj novoj, osmoj generaciji!
Novi Phantom je, nakon šest godina razvoja, premijerno prikazan sinoć u Londonu, a ujedno predstavlja drugu generaciju ovog modela koja je nastala pod „dirigentskom palicom“ BMW Grupe. Istovremeno, prvi je Rolls-Royce model nastao na novoj aluminijumskoj spaceframe platformi.
BRDO PARA: Evo koliko ZAISTA košta najskuplji Ferari na svetu (FOTO)
Zahvaljujući pomenutoj aluminijumskoj platformi nove tehnologije, krutost je povećana i do 30 procenata, ali je zato, interesantno, povećana ukupna masa vozila sa 2550 kilograma na 2625 kg. No, to povećanje je posledica implementacije još bogatije opreme i novih tehnologija, dok je sama platforma lakša u odnosu na prethodnika.
Kada smo već kod veličine, treba reći da se novi Phantom, pomalo neočekivano ako gledamo aktuelni trend u automobilskoj industriji, „smanjio“ u odnosu na svog prethodnika. Visina je neznatno povećana (za 8 mm), kao i širina (za 29 mm), dok je u dužinu „izgubio“ čak 77 milimetara (ukupno 5762 mm), a smanjeno je čak i međuosovinsko rastojanje za 19 mm, na 3552 milimetra.
Ispod haube se tradicionalno nalazi V12 agregat, zapremine 6,75 litara, koji zahvaljujući primeni dva turbopunjača, oslobađa 570 konjskih snaga, i još bitnije, čak 900 Nm maksimalnog obrtnog momenta, i to već od 1800 obrtaja u minutu.
Snaga se preko osmostepenog automatskog menjača isporučuje na zadnje točkove, a koliko potencijala unapređeni agregat „krije“ najbolje pokazuje podatak da iz mesta mirovanja, ovaj automobil, težak gotovo 2,7 tona, do 100 km/h stiže za svega 5,3 sekunde! Maksimalna brzina iznosi 250 km/h, a verovatno već pogađate, samo zato što je elektronski limitirana.
Kada je reč o oslanjanju, treba napomenuti da Phantom osme generacije poseduje potpuno novo podvozje, sa dvostrukim poprečnim ramenima napred i multilink sistemom pozadi, a tu je i novi sistem vazdušnog oslanjanja u cilju povećanja udobnosti, ali i optimizacije voznih karakteristika pri nešto oštrijoj vožnji.
Enterijer je, kao i kod svakog Rolls-Royce modela, priča za sebe, koju je teško opisati i komentarisati, već je najbolje kompletan utisak steći na osnovu fotografija ili ličnog doživljaja. Ono što tradicionalno ostaje i kod ovog Phantoma jesu tzv. suicide doors, odnosno zadnja vrata koja se otvaraju „kontra“ (nosači su u C-stubovima), dok prepoznatljiva RR kabina obiluje visokokvalitetnim materijalima.
Najavljeno je da će novi Phantom stizati isključivo u limuzinskoj verziji, budući da je model Wraith preuzeo kupe, a Dawn kabriolet „teritoriju“, i to po ceni od 487.000 evra, kada prve isporuke krenu naredne godine.