Најпрестижнији аутомобил на свету, Rolls-Royce Пхантом, добио је ОСМУ генерацију, а цена? УШИ ЗАВРЋУ
Цена да се смрзнеш.
Ово је изгледа баш недеља у знаку Rolls-Royce компаније, будући да смо, након репортаже о Блацк Бадге моделима, а затим и ексклузивног теста Wraith Блацк Бадге, сада у прилици да вам премијерно представимо модел Пхантом, у својој новој, осмој генерацији!
Нови Пхантом је, након шест година развоја, премијерно приказан синоћ у Лондону, а уједно представља другу генерацију овог модела која је настала под „диригентском палицом“ BMW Групе. Истовремено, први је Rolls-Royce модел настао на новој алуминијумској spaceframe платформи.
БРДО ПАРА: Ево колико ЗАИСТА кошта најскупљи Ферари на свету (ФОТО)
Захваљујући поменутој алуминијумској платформи нове технологије, крутост је повећана и до 30 процената, али је зато, интересантно, повећана укупна маса возила са 2550 килограма на 2625 кг. Но, то повећање је последица имплементације још богатије опреме и нових технологија, док је сама платформа лакша у односу на претходника.
Када смо већ код величине, треба рећи да се нови Пхантом, помало неочекивано ако гледамо актуелни тренд у аутомобилској индустрији, „смањио“ у односу на свог претходника. Висина је незнатно повећана (за 8 mm), као и ширина (за 29 mm), док је у дужину „изгубио“ чак 77 милиметара (укупно 5762 mm), а смањено је чак и међуосовинско растојање за 19 mm, на 3552 милиметра.
Испод хаубе се традиционално налази В12 агрегат, запремине 6,75 литара, који захваљујући примени два турбопуњача, ослобађа 570 коњских снага, и још битније, чак 900 Нм максималног обртног момента, и то већ од 1800 обртаја у минуту.
Снага се преко осмостепеног аутоматског мењача испоручује на задње точкове, а колико потенцијала унапређени агрегат „крије“ најбоље показује податак да из места мировања, овај аутомобил, тежак готово 2,7 тона, до 100 км/х стиже за свега 5,3 секунде! Максимална брзина износи 250 км/х, а вероватно већ погађате, само зато што је електронски лимитирана.
Када је реч о ослањању, треба напоменути да Пхантом осме генерације поседује потпуно ново подвозје, са двоструким попречним раменима напред и мултилинк системом позади, а ту је и нови систем ваздушног ослањања у циљу повећања удобности, али и оптимизације возних карактеристика при нешто оштријој вожњи.
Ентеријер је, као и код сваког Rolls-Royce модела, прича за себе, коју је тешко описати и коментарисати, већ је најбоље комплетан утисак стећи на основу фотографија или личног доживљаја. Оно што традиционално остаје и код овог Пхантома јесу тзв. суициде доорс, односно задња врата која се отварају „контра“ (носачи су у Ц-стубовима), док препознатљива RR кабина обилује висококвалитетним материјалима.
Најављено је да ће нови Пхантом стизати искључиво у лимузинској верзији, будући да је модел Wraith преузео купе, а Dawn кабриолет „територију“, и то по цени од 487.000 евра, када прве испоруке крену наредне године.