(ФОТО+ВИДЕО) Мерцедес-АМГ представио ЕКСКЛУЗИВНУ ТРКАЧКУ ЗВЕР од 1.000.000 ДОЛАРА - Само 13 срећника ће је возити
Мерцедес-АМГ представља ГТ3 Едитион 130Y Моторспорт, ексклузивни тркачки аутомобил са ценом од 1.134.000 долара. Са само 13 примерака, овај модел нуди врхунске перформансе захваљујући 6.3-литарском В-8 мотору и напредној аеродинамици, без ограничења ФИА правила.
Са "Pebble Beach" догађајима и "Monterey Цар Week 2024" у пуном јеку, Мерцедес-АМГ је искористио прилику да се представи као најновији произвођач аутомобила који својим изузетно богатим, изузетно ексклузивним купцима нуди откључан тркачки аутомобил. Другим речима, тркачки аутомобил који није ограничен истим правилима као онај који немачки произвођач прави за професионална такмичења, и који је доступан за "обичне" људе током дана на стази и других затворених сценарија који им одговарају.
Под "обични" мислимо на срећних 13 (толико аутомобила ће Мерцедес-АМГ произвести) људи који могу да приуште почетну цену од око 1.134.000 долара (званично 1.030.000 евра). То значи да Мерцедес-АМГ ГТ3 Едитион 130Y Моторспорт није баш релевантан за готово целокупну светску популацију, али што се снова тиче, вредан је да се нађе на врху сваке фантазије љубитеља вожње. И да напоменемо, свих 13 примерака још увек није продато.
Шта је то?
Заиста моћан и једноставан концепт. Слично као што је "Porsche" урадио крајем прошле године када је створио 911 ГТ3 Р Rennsport, Мерцедес-АМГ ГТ3 Едитион 130Y Моторспорт је направљен од ФИА-хомологованог ГТ3 тркачког аутомобила компаније. Али пошто није намењен за званичне тркачке серије, ГТ3 130Y Моторспорт не мора да се придржава ФИА стандарда за ограничење перформанси нити било каквих БоП (баланце оф перформанце) ограничења. То значи да срећних 13 купаца аутомобила, и сви који их буду возили, имају приступ још већим могућностима на стази него професионални ГТ тркачи—под условом да су способни да те перформансе искористе. И под условом, наравно, да их користе онако како је замишљено и да их не закључају као инвестиције или поставе на изложбу као пуки украс.
У сваком случају, 13 примерака ГТ3 130Y га чини још ређим него улична верзија ЦЛК ГТР Straßenversion хомологационог специјала из касних 1990-их, од којих је Мерцедес направио само 25. Дакле, ако тренутно нисте на Monterey Цар Week-u, немојте рачунати да ћете га ускоро видети, осим ако Мерцедес не изложи неки примерак на другим предстојећим ауто-салонима.
Технички детаљи
Мерцедес-АМГ ГТ3 130Y (тако назван у част 130 година тркачке историје компаније, која датира од онога што већина препознаје као прву аутомобилску трку, одржану од Париза до Руена у Француској, 22. јула 1894. године) је последњи АМГ ГТ3 тркачки аутомобил који ће бити опремљен мотором са природним усисавањем.
Мерцедес описује етос аутомобиле као "модерну технологију мотоспорта која се сусреће са традиционалним дизајнерским елементима легендарних тркачких аутомобила из 1950-их". Његов 6.3-литарски В-8 мотор производи 671 КС и 730 Нм обртног момента, захваљујући одсуству ФИА рестриктора ваздуха и користи од посебног издувног система. За поређење, ова снага представља значајан скок у односу на типичних 500–550 КС ФИА-хомологованог ГТ3 тркача, иако није екстремна као оно што Форд планира са својим надолазећим Мустанг ГТД моделом. Шестостепени секвенцијални тркачки мењач са различитим односима брзина помаже у преносу те снаге на стазу.
Заиста екстремне модерне перформансе на стази су, међутим, једнако засноване на аеродинамици као и на великој снази мотора. У том смислу, Мерцедес-АМГ ГТ3 Едитион 130Y Моторспорт производи, како се тврди, 15 процената више максималне силе притиска него званични тркачки аутомобил, захваљујући новом предњем сплитеру, отвора на блатобранима, ревидираним бочним праговима, доњем делу каросерије и задњем дифузору. Шире задње крило има систем за смањење отпора (ДРС) који је илегалан у ГТ3 тркачким серијама, а активира се дугметом на волану. Такође илегални у професионалним круговима, али присутни овде, су активни аеро елементи на предњем делу каросерије. Активна аеро технологија, како наводи Мерцедес-АМГ, омогућава ГТ3 130Y да достигне максималну брзину од 315 км/х упркос значајно повећаној сили притиска.
И још више техничких детаља
Остали важни детаљи укључују карбонску ћелију за заштиту возача и комплетан пакет врхунских тркачких сигурносних уређаја као што су кавез за превртање, апарат за гашење пожара и тркачки специфична подешавања контроле проклизавања и система против блокирања точкова (АБС). Кочнице укључују карбонске дискове уместо челичних, који су обавезни у ГТ3 тркама. Са тежином од наводних 1.275 кг, Мерцедес-АМГ каже да је аутомобил лакши од званичног тркачког аутомобила, иако не знамо тачно колико.
Без обзира на то, како би доказала његове способности, компанија извештава да је професионални возач и вишеструки победник Bathurst 12 Хоур трке, Јулес Гоунон, пре шест месеци возио прототип ГТ3 130Y и поставио време од 1 минут и 56,605 секунди на чувеном Моунт Панорама Цирцуит-у у Аустралији, оборивши рекорд стазе за ГТ тркачке аутомобиле за 2,074 секунде. Моунт Панорама је домаћин Bathurst ендуранце трке, коју је Гоунон освојио 2020, 2022. и 2023. године, тако да можете бити сигурни да Гоунон познаје стазу боље него било ко други и да је успео да извуче максимум из АМГ-а.
Остале занимљиве карактеристике укључују спољашњост аутомобила инспирисану Мерцедес-Бенз 300 СЛ W 194 тркачким аутомобилом из 1952. године. Аутомобил има специјалну сребрну боју и плаве детаље на предњим блатобранима и око маске хладњака. Унутра, кокпит одаје почаст прошлости користећи плави коцкасти материјал на једином седишту, смеђе кожне наслоне за главу и траке за врата, као и тркачки волан са дрвеним ручкама—стилски додаци који се не налазе у савременим тркачким аутомобилима.
"Специјална достава"
Ко год да су 13 срећника који осигурају власништво над сваким Мерцедес-АМГ ГТ3 Едитион 130Y Моторспорт аутомобилом, добиће и модел аутомобила у размери 1:8, прилагођени покривач за аутомобил, и Мерцедес-АМГ/Пума дизајнирано и персонализовано тркачко одело, рукавице, ципеле и ватроотпорно доње рубље. Ох, и Bell Рацинг кацигу и персонализовану торбу у плавој коцкастој унутрашњости која одговара комплету. Да ли вам цео овај пакет од преко милион долара звучи вредно, није изненађење ако су свих 13 примерака већ продати до тренутка кад читате ово, а сигурно до краја Monterey Цар Week-a 2024.
Спецификација Детаљи
Основна цена $1,134,000 (процена)
Распоред Мотор напред, погон на задње точкове, 1 седиште, 2 врата, тркачки аутомобил
Мотор 6.3Л/671 КС/730 Нм ДОХЦ 32-вентилски В-8
Мењач 6-степени секвенцијални тркачки мењач
Тежина (нето) 1,275 кг (према произвођачу)
Међуосовинско растојање 263 цм (процена)
Димензије (Д x Ш x В) 479.4 x 205.2 x 129.5 цм
0-100 км/х 4.2 секунде (процена произвођача)
Потрошња горива (град/аутопут/просек) Н/А
Домет, комбиновано Н/А (Резервоар од 120 литара у складу са тркачким стандардима)
Продаја У току