NEVEROVATNO: Napravili su SUV sa "nečujnim" 4x4 pogonom
Neverovatno...
Opelov "plug-in" hibridni model raspolaže čisto električnim režimom vožnje na sva 4 točka, zahvaljujući bateriji od 13,2 kWh koja strujom napaja dva elektromotora - smeštena na prednjoj i zadnjoj osovini.
Iako srce ovog modela čini 1.6-litarski turbo-benzinac, glavni aduti su dva električna motora, zahvaljujući kojima automobil može da se neko vreme vozi isključivo na struju i to u režimu 4x4.
Benzinac proizvodi 200 konjskih snaga (147 kW), dok dva elektromotora pogone svaki po jednu od osovina. Snaga prednjeg električnog pogona iznosi 81 kW (110 KS), a zadnjeg 83 kW (113 KS).
KO TI DADE VOLAN? Pokušao je da se isparkira sa punog parkinga i napravio HAOS! Au kakva šteta (VIDEO)
ZAHUHTAVA SE: Mnogo dobrih automobila ali smao jedan može biti auto godine
NE IZGLEDA LOŠE: Uskoro nam stiže novi Citroen C5 Aircross (FOTO)
Ukupna snaga pogonskog sistema ne dobija se pukim sabiranjem pojedinačnih motora, već kombincijom njihove snage i iznosi 300 KS.
Prema fabričkim podacima, to je sasvim dovoljno da automobil razvije maksimalnih 235 km/h.
"Plug-in" hibrid: najbolje iz oba sveta
Prvi hibridni pogon na sva četiri točka nemačkog brenda kombinuje najbolje od električnog pogona i motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Dinamičnu vožnju u svakom trenutku obezbeđuju četiri režima vožnje: "električni", "hibridni", "pogon na sva četiri točka" i "sport"
Prema najnovijem, WLTP mernom standardu, potrošnja goriva (u kombinovanoj vožnji) je 1,4-1,3 l/100km, a emisija CO2 32-29 g/km.
Kako se navodi, prednji elektromotor prenosi snagu na prednje točkove pomoću elektrifikovanog osmostepenog automatskog menjača. Drugi elektromotor i diferencijal integrisani su u zadnju osovinu, što Grandland X Hibrid4 čini vozilom sa pogonom na sva četiri točka.
Automobil se može voziti isključivo na struju maksimalno do 59 km, takođe prema tokom WLTP mernom ciklusu.
Vozite pametno, sačuvajte energiju za kasnije: "e-Save" i regenerativno kočenje "
"E-Save" mod omogućava čuvanje električne energije smeštene u visokonaponskoj bateriji za kasniju upotrebu, npr. za vožnju u područjima koja su samo za električna vozila (gradska sredina).
Sva ili deo energije koja se sačuvala u bateriji može se uštedeti i iskoristiti. Funkcija se aktivira preko ekrana osetljivog na dodir interaktivnog sistema.
Regenerativno kočenje iskorišćava kinetičku energiju tokom usporavanja koja bi se u suprotnom rasipala u vidu toplote. Kupac može da bira između dva načina rekuperacije koji električne motore pretvaraju u generatore, tako da se električna energija može vratiti u bateriju i sačuvati.