ELEGANTAN DIZAJN: Predstavljen novi Renault 5, poznata i cena (VIDEO)
Renault je u ponedeljak na Sajmu automobila u Ženevi održao svetsku premijeru nove "petice".
U svojoj novoj verziji Renault 5 (puna oznaka Renault 5 E-Tech) je električni automobil sa opcijom izborom veličine baterije, sedištima za pet osoba i kapacitetom prtljažnika koji je jednak mnogim većim gradskim automobilima.
VOZAČIMA JE JEDAN OD NAJOMILJENIJIH: Posle ovog saobraćajnog znaka se sve menja (FOTO)
Dužina vožnje i ZLOUPOTREBA tahografskih listića: Blizu 8.000 PREKRŠAJA VOZAČA autobusa i teretnjaka za 7 dana
VOZAČI, OPREZNO: Zbog pojave magle smanjena vidljivost na nekoliko putnih pravaca
Produkcijska verzija je zasnovana na novoj mehaničkoj platformi AmpR Small, koja je osmišljena da podržava isključivo električna vozila.
Sa ukupnom dužinom od samo 3,92 metra, nova "petica" je kompaktan, ali ne i premali. Duži je od konvencionalnih gradskih automobila kao što su Hyundai i10 ili Fiat 500, ali kraći od skoro svih modernih vozila B segmenta.
Renault ističe da je ovaj auto devet centimetara kraći od modela Clio, ali da mu je međuosovinsko rastojanje samo četiri centimetra kraće od pomenutog modela.
Neuobičajeno za tako malo vozilo, standardna veličina točkova je 18 inča, što je bila ključna odluka za postizanje privlačnosti koncepta iz 2021.
Najveća vizuelna razlika na produkcijskom automobilu je na prednjem delu, gde se dizajnerski tim francuskog proizvođača "poigrao" sa izgledom farovima.
Bočne strane imaju istu skrivenu ručku zadnjih vrata kao kod konceptnog automobila i nešto viši profil krova od Clia ("petica" je šest centimetara viša), dok je pozadi Renault napustio svoj uobičajeni logo (još uvek prisutan na nosu) i zamenio ga sa nazivom brenda i oznakom "5".
Bazična verzija imaće motor 95 KS (70 kW), dok će snažnije varijante raspolagati sa 122 KS (90 kW) i 225 Nm obrtnog momenta, odnosno 150 KS (110 kW) i 245 Nm.
Postoje dve opcije baterije – manja kapaciteta 40 kWh uparena sa motorom od 122 KS i veća od 52 kWh sa agregatom od 150 KS.
Renault tek treba da objavi zvanične podatke o dometu, ali verzija sa malom baterijom mogla bi da pređe oko 300 km između dva punjenja ako se koristi u gradu, dok bi verzija od 52 kWh trebalo da prelazi do 400 km.
Manja baterija će moći da se puni na punjačima snage do 80 kW, a veća može na onima do 100kW, što znači da se 15-80% kapaciteta može napuniti za nešto manje od pola sata.
Početna verzija ima 7-inčnu digitalnu instrument tablu, umesto 10-inčne koja se ugrađuje u ostatak ponude, ali sve verzije dobijaju 10-inčni centralni infotejnment sistem.
Kapacitet prtljažnika je 326 litara, što je oko 60 litara manje od modela Clio, iako je 27 litara od toga odeljak ispod poda, koji će se gotovo sigurno koristiti za odlaganje kabla za punjenje baterije.
Početna cena automobila bi trebalo da iznosi oko 25.000 evra.