ЕЛЕГАНТАН ДИЗАЈН: Представљен нови Renault 5, позната и цена (ВИДЕО)
Renault је у понедељак на Сајму аутомобила у Женеви одржао светску премијеру нове "петице".
У својој новој верзији Renault 5 (пуна ознака Renault 5 E-Tech) је електрични аутомобил са опцијом избором величине батерије, седиштима за пет особа и капацитетом пртљажника који је једнак многим већим градским аутомобилима.
ВОЗАЧИМА ЈЕ ЈЕДАН ОД НАЈОМИЉЕНИЈИХ: После овог саобраћајног знака се све мења (ФОТО)
Дужина вожње и ЗЛОУПОТРЕБА тахографских листића: Близу 8.000 ПРЕКРШАЈА ВОЗАЧА аутобуса и теретњака за 7 дана
ВОЗАЧИ, ОПРЕЗНО: Због појаве магле смањена видљивост на неколико путних праваца
Продукцијска верзија је заснована на новој механичкој платформи АмпР Small, која је осмишљена да подржава искључиво електрична возила.
Са укупном дужином од само 3,92 метра, нова "петица" је компактан, али не и премали. Дужи је од конвенционалних градских аутомобила као што су Hyundai и10 или Фиат 500, али краћи од скоро свих модерних возила Б сегмента.
Renault истиче да је овај ауто девет центиметара краћи од модела Clio, али да му је међуосовинско растојање само четири центиметра краће од поменутог модела.
Неуобичајено за тако мало возило, стандардна величина точкова је 18 инча, што је била кључна одлука за постизање привлачности концепта из 2021.
Највећа визуелна разлика на продукцијском аутомобилу је на предњем делу, где се дизајнерски тим француског произвођача "поиграо" са изгледом фаровима.
Бочне стране имају исту скривену ручку задњих врата као код концептног аутомобила и нешто виши профил крова од Цлиа ("петица" је шест центиметара виша), док је позади Renault напустио свој уобичајени лого (још увек присутан на носу) и заменио га са називом бренда и ознаком "5".
Базична верзија имаће мотор 95 КС (70 kW), док ће снажније варијанте располагати са 122 КС (90 kW) и 225 Нм обртног момента, односно 150 КС (110 kW) и 245 Нм.
Постоје две опције батерије – мања капацитета 40 kWh упарена са мотором од 122 КС и већа од 52 kWh са агрегатом од 150 КС.
Renault тек треба да објави званичне податке о домету, али верзија са малом батеријом могла би да пређе око 300 км између два пуњења ако се користи у граду, док би верзија од 52 kWh требало да прелази до 400 км.
Мања батерија ће моћи да се пуни на пуњачима снаге до 80 kW, а већа може на онима до 100kW, што значи да се 15-80% капацитета може напунити за нешто мање од пола сата.
Почетна верзија има 7-инчну дигиталну инструмент таблу, уместо 10-инчне која се уграђује у остатак понуде, али све верзије добијају 10-инчни централни инфотејнмент систем.
Капацитет пртљажника је 326 литара, што је око 60 литара мање од модела Clio, иако је 27 литара од тога одељак испод пода, који ће се готово сигурно користити за одлагање кабла за пуњење батерије.
Почетна цена аутомобила би требало да износи око 25.000 евра.