Aluminijumske felne: Kada mogu da se poprave, a kad su za otpad?
Što pre odreagujete, veće su šanse da sprečite štetu
Naleteli ste na udarnu rupu i oštetili alu felnu? Možda se iskrivila ili je pukla… Preostaje vam da posetite majstora ili prodavnicu delova.
Specijalizovani portal Polovni automobili detaljno se pozabavio aktuelnom temom, vrstama oštećenja i cenama popravki.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Naglašavamo da se govori samo o ozbiljnijim popravkama – ne o estetskom sređivanju u smislu ogrebotina, poliranja, farbanja, lakiranja…
Reagujte odmah – na prve simptome
Što pre odreagujete, veće su šanse da predupredite (skuplju) štetu.
Simptomi oštećenja gume i felne mogu da se preklapaju, ali to ne menja suštinu. Zato idite kod vulkanizera čim primetite da se:
– volan trese pri određenim brzinama,
– guma gubi pritisak vazduha,
– guma neravnomerno troši.
Takođe, ako primetite da je spoljašnji rub felne čak i blago iskrivljen, to bi trebalo što pre ispraviti.
Poseban problem predstavljaju oštećenja koja se pojave sa zadnje strane, pošto ne možete da ih vidite, kao i oštećenja na unutrašnjem delu felne.
Koliko košta ispravljanje felne?
Zavisi od mnogo faktora! Tačnu cenu ćete dobiti kada felna stigne u servis, i kada je majstor pregleda.
Ukoliko je samo blago iskrivljena, bez naprsnuća, cena može da bude nekoliko hiljada dinara, ali može da bude i znatno viša u zavisnosti od dimenzija felne, vrste, stepena oštećenja, servisa u kojem obavljate popravku…
Ako je felna ozbiljnije iskrivljena, postoji mogućnost da prilikom sređivanja dođe do pucanja. U tom slučaju mora da se vari, što komplikuje popravku i cenu.
Pošto servisi ne rade po istom principu, raspitajte se o detaljima pre bilo kakve intervencije.
Šta može da se popravi?
U suštini, skoro sve može da se popravi – svaka felna – na koliko god mesta da je pukla ili bila iskrivljena.
Samo je pitanje da li je vlasnik spreman da plati onoliko koliko traži majstor.
Naravno, treba naći takvog majstora – koji je spreman da uloži dovoljno vremena, truda i materijala u popravku, a da pritom ima umeća i iskustva da to pravilno izvede, po ceni prihvatljivoj vlasniku.
Isplativost popravke
Kada je felna teško oštećena, javlja se dilema da li se više isplati popravka ili kupovina nove (ili polovne).
Ne postoji “univerzalan” odgovor, pošto treba uporediti cenu popravke i cenu nove ili polovne felne. Popravka je uglavnom jeftiniji izbor kod atraktivnih i velikih felni, prečnika 20 ili 21 inča.
Takođe, ponekad je nemoguće naći felnu specifičnog dizajna, npr. ako je reč o nekom skupom modelu, ograničenoj seriji, ili je cena tolika da se više isplati kupovina četiri nove.
Zaključak
Koliko god da je oštećenje felne, koliko god nepopravljivo izgledala, verovatno ćete uspeti da pronađete majstora za popravku.
Međutim, rizik vi preuzimate, pošto će felna biti na automobilu u kojem ćete se voziti, a ne pomenuti majstor.