Алуминијумске фелне: Када могу да се поправе, а кад су за отпад?
Што пре одреагујете, веће су шансе да спречите штету
Налетели сте на ударну рупу и оштетили алу фелну? Можда се искривила или је пукла… Преостаје вам да посетите мајстора или продавницу делова.
Специјализовани портал Половни аутомобили детаљно се позабавио актуелном темом, врстама оштећења и ценама поправки.
Инсталирајте нашу иОС или Андроид апликацију – Objektiv.rs
Наглашавамо да се говори само о озбиљнијим поправкама – не о естетском сређивању у смислу огреботина, полирања, фарбања, лакирања…
Реагујте одмах – на прве симптоме
Што пре одреагујете, веће су шансе да предупредите (скупљу) штету.
Симптоми оштећења гуме и фелне могу да се преклапају, али то не мења суштину. Зато идите код вулканизера чим приметите да се:
– волан тресе при одређеним брзинама,
– гума губи притисак ваздуха,
– гума неравномерно троши.
Такође, ако приметите да је спољашњи руб фелне чак и благо искривљен, то би требало што пре исправити.
Посебан проблем представљају оштећења која се појаве са задње стране, пошто не можете да их видите, као и оштећења на унутрашњем делу фелне.
Колико кошта исправљање фелне?
Зависи од много фактора! Тачну цену ћете добити када фелна стигне у сервис, и када је мајстор прегледа.
Уколико је само благо искривљена, без напрснућа, цена може да буде неколико хиљада динара, али може да буде и знатно виша у зависности од димензија фелне, врсте, степена оштећења, сервиса у којем обављате поправку…
Ако је фелна озбиљније искривљена, постоји могућност да приликом сређивања дође до пуцања. У том случају мора да се вари, што компликује поправку и цену.
Пошто сервиси не раде по истом принципу, распитајте се о детаљима пре било какве интервенције.
Шта може да се поправи?
У суштини, скоро све може да се поправи – свака фелна – на колико год места да је пукла или била искривљена.
Само је питање да ли је власник спреман да плати онолико колико тражи мајстор.
Наравно, треба наћи таквог мајстора – који је спреман да уложи довољно времена, труда и материјала у поправку, а да притом има умећа и искуства да то правилно изведе, по цени прихватљивој власнику.
Исплативост поправке
Када је фелна тешко оштећена, јавља се дилема да ли се више исплати поправка или куповина нове (или половне).
Не постоји “универзалан” одговор, пошто треба упоредити цену поправке и цену нове или половне фелне. Поправка је углавном јефтинији избор код атрактивних и великих фелни, пречника 20 или 21 инча.
Такође, понекад је немогуће наћи фелну специфичног дизајна, нпр. ако је реч о неком скупом моделу, ограниченој серији, или је цена толика да се више исплати куповина четири нове.
Закључак
Колико год да је оштећење фелне, колико год непоправљиво изгледала, вероватно ћете успети да пронађете мајстора за поправку.
Међутим, ризик ви преузимате, пошто ће фелна бити на аутомобилу у којем ћете се возити, а не поменути мајстор.