NEVEROVATNO: Audi koncept automobila IZ DEVEDESETIH od čistog ALUMINIJUMA (VIDEO)
Ekstremno redak.
Predstavljamo vam jedan od najspektakularnijih koncepata koji je ikada izašao iz fabrike kompanije Audi, a reč je o unikatnom Avus modelu iz devedesetih.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/13/profimedia-0141248446.jpg?itok=VDALeMkj)
DOBRO JE DA ZNATE: Po najnovijoj studiji POUZDANOSTI, ovo je marka sa NAJVIŠE KVAROVA u Evropi
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/09/profimedia-0786877212.jpg?itok=YrzjzxUL)
VEROVATNO NISTE ZNALI: Žuti automobili najbolje drže cenu
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/12/profimedia-0086808197.jpg?itok=WM8M3UCc)
SVI IH IMAMO: Ovo su 10 NAJIRITANTNIJIH vozačkih NAVIKA!
Prvobitno predstavljen 1991. godine na tokijskom sajmu automobila Tokyo Motor Show, ovaj niski superautomobil tada je doslovno ukrao svu pažnju posetilaca i automobilske javnosti na ovom događaju svojom poliranom, ručno kreiranom aluminijumskom karoserijom bez ikakve farbe. Ova neverovatna mašina predstavljala je prethodnika Audi Space Frame projekta iz 1993. godine, koncept modela koji je ljudima pružio uvid u A8 liniju lansiranu sledeće godine.
Predivni kupe je nazvan po trkačkoj stazi smeštenoj u blizini Berila i neke od svojih dizajnerskih elemenata duguje Type C modelu iz tridesetih godina i Auto Union dana. Paneli karoserije su ekstremno tanki, što je pomoglo inžinjerima kompanije da održe automobil na veoma niskih 1.250 kg. Svetli dvadesetoinčni točkovi zajedno sa gumama predstavljaju gotovo polovinu visine ovog neverovatnog vozila, koje na svom krovu poseduje krovni usisnik vazduha.
Kao što možemo videti na snimku, Avus Quattro sa svoja tri diferencijala, trostrukim izduvnim sistemom i upravljanjem na zadnjoj osovini zapravo ne može da se kreće samostalno. Iako je zamišljen sa masivnim W12 agregatom koji stvara nešto više od 500 ks, ispod poklopca nalazi se lažni šestolitarski motor izrezbaren od drveta i plastike. Međutim, sa planiranim agregatom koji je trebalo tu da se nađe, inžinjeri kompanije Audi izračunali su da bi za sprint do stotke njihovom srebrnom letaču trebalo tri sekunde, dok bi mu maksimalna brzina iznosila 334 km/h.
Audi nije imao nameru da svoj superautomobil sa retrovizorima montiranim na gornjoj strani kod krova uvede u proizvodnju, ali prema glasinama koje decenijama kruže nekoliko imućnih ljudi je pokušalo da ubedi proizvođača iz Ingolštata da kreira Avus modele za njih po ceni od 12 miliona dolara, ali to se naravno nije dogodilo.
Možemo samo zamisliti kako bi izgledala vožnja W12 automobila sa šestostepenim manualnim menjačem. Kao što ime ovog koncepta nagoveštava, ovde je reč o Quattro pogonu na svim točkovima i celokupna težina mu je bila gotovo ista kao ona sa kojom stižu današnji Volkswagen Golf modeli. Kada je reč o ovoj liniji, kompaktni hečbek je takođe dobio W12 tretman u okviru divljeg GTI koncepta sa 650 ks iz 2007. godine.