AUTO-PUT KROZ BEOGRAD VIŠE NE POSTOJI! Nova ograničenja za vozače - dozvoljeni i pešaci
Šta se sve promenilo...
Auto-put, koji se proteže od petlje Beograda, preko Mostara do Bubanj Potoka, novom Uredbom o kategorizaciji puteva pretvoren je u gradsku saobraćajnicu.
POTPUNO NOVA "JELKICA": Citroen otkriva svoj novi model od kog ZASTAJE DAH, evo kako izgleda (VIDEO)
IMATE GRIP? Ne bi trebalo da sedate za volan - evo i zašto!
MOŽETE I SAMI: Popravite pocepani kožni volan brzo i lako (VIDEO)
Nova uredba, koju je nedavno usvojila Vlada Srbije, najprometniju deonicu u glavnom gradu svrstala je u kategoriju puteva drugog B reda.
Kako je istaknuto iz JP “Putevi Srbije”, otvaranjem sektora VI Obilaznice oko Beograda, deonica puta, od petlje Beograd, preko petlje Mostar do Bubanj Potoka izgubila je na značaju po pitanju međunarodnog saobraćajnog povezivanja.
Samim tim se ukazala potreba za izmenom kategorije predmetne deonice puta, koju je u skladu sa važećom Uredbom o kriterijumima za kategorizaciju javnih puteva, moguće kategorizovati kao državni put drugog B reda.
Iz ovog javnog preduzeća napominju da promena kategorije puta neće imati uticaja na vozače, niti na prioritet njegovog održavanja.
Isti status dobila je i deonica od Vojvođanske ulice, na Novom Beogradu, do petlje Surčin, u čijem produžetku je auto-put "Miloš Veliki".
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović objasnio je šta u praksi znači gubitak statusa auto-puta deonice od Bubanj Potoka do petlje Beograd.
- Na celoj deonici ograničenje je najviše 80 klimotera na čas. Dozvoljeno je kretanje pešaka, bicikala, mopeda, traktora, radnih mašina i ostalih sporih vozila - naveo je Okanović na Instagram stranici "Moj_beo_grad_".
Dodao je da je dozvoljeno i zaustavljanje i parkiranje na kolovozu.
- Dozvoljen je prelazak pešaka preko kolovoza. Ukida se zaustavna traka. To podrazumeva i smanjenje zaštitnog pojasa sa 40 na 10 metara, kao i smanjenje pojasa kontrolisane gradnje sa 40 na 10 metara - objasnio je Okanović.