AUTO VAM ISPUŠTA ČUDAN ZVUK: Morate odmah reagovati, ovo su POTENCIJALNI KVAROVI
Ne dozvolite sebi paniku...
Ukoliko automobil ispušta čudne zvukove kakve do sada niste čuli, radi se o ozbiljnom problemu. Lupkanje i zveckanje na primer mogu značiti probleme s cilindrima motora, što može dovesti do vrlo velike štete.
Ako čujete zvukove struganja (brušenja) u motoru prilikom paljenja, sistem za paljenje treba podesiti ili zameniti u potpunosti. Ukoliko isti zvuk čujete prilikom menjanja brzina, radi se o očitom kvaru na sistemu za promenu brzina.
Ukoliko niste sigurni radi li se o navedenim zvukovima, dobro poslušajte rad motora i pokušajte ustanoviti otprilike iz kojeg dela motora dopiru čudni zvukovi kako biste problem mogli što preciznije opisati mehaničaru.
Dizajnerski otac mu je Italijan, tehnološka mama Japanka - ova munja je stigla NA BALKAN
Mogući kvarovi na elektrouređajima
Akumulator – Ako se dogodi da prilikom davanja kontakta ključem, na instrument tabli zasvetle kontrolne lampice za pritisak ulja i generatora struje ili zasvetle, ali je intenzitet svetlosti slab, kvar je najverovatnije u slabom spoju na klemama provodnika akumulatora ili nedovoljno napunjenom akumulatoru.
Kontakt – Ako prilikom okretanja ključa u kontakt bravi elektropokretač ne pokrene motor, a kontrolne sijalice na instrument tabli normalno svetle, kvar može biti u kontakt bravi ili elektropokretaču.
Razvodnik paljenja – Ukoliko elektropokretač pokreće motor, a motor i pored toga neće da upali, kvar treba tražiti u razvodniku paljenja, odnosno na razvodnoj kapi, platinskim dugmadima i kondenzatoru.
Kablovi – Prvo sto na kablovima treba proveriti jeste da li imaju dobar spoj na razvodnoj kapi, indukcionom kalemu i svećicama. Ako spojevi nisu dobri, nagoreli su ili su masni, čistom krpom treba odstraniti nečistoću, a zatim finim brusnim papirom očistiti spojeve.
Dizajnerski otac mu je Italijan, tehnološka mama Japanka - ova munja je stigla NA BALKAN
Mogući kvarovi na sistemu za napajanje gorivom
Gorivo treba iz rezervoara preko cevovoda i pumpe za gorivo da dođe do karburatora. Tu se meša sa određenom količinom vazduha i na taj način napaja motor. Ako su elektrouređaji za paljenje smese goriva ispravni, kvar treba tražiti u zapušenom cevovodu za dovod goriva, pumpi za gorivo i karburatoru.
Mogući kvarovi u radu motora
Motor se gasi – Ako se motor gasi na slobodnom hodu, mogući uzroci su: zapušena dizna za prazan hod, nepravilno podešena smesa za rad motora na praznom hodu, ulaz vazduha na spoju karburatora i odstojnika na usisnom sistemu, loš kontakt na spojevima električnih instalacija za paljenje smese ili vlaga na provodnicima električne instalacije, prljave ili zamašćene svećice ili preveliki zazor na elektrodama svećica.
Motor isprekidano radi – Ako motor isprekidano radi pri vecem broju obrtaja, mogući uzroci su: zapušena glavna dizna za dovod goriva u karburatoru, loš kontakt na spojevima električnih instalacija za paljenje smese goriva, neispravan indukcioni kalem-bobina ili kondenzator, neispravna, prljava ili zamašćena svećica ili prevelik zazor na elektrodama, neispravna membrana pumpe za gorivo.
Motor se pregrejava – Mogući uzroci su: olabavljen ili pokidan kaiš koji pokreće ventilator, neispravan termoprekidač, neispravan elektromotor ventilatora, zaprljan ili zamašćen hladnjak, gubitak tečnosti u sistemu za hlađenje, neispravan termostat, nedovoljna kolicina ulja u motoru, nepodešeno ranije paljenje – predpaljenje.
Motor troši više goriva – Najčešći uzroci povećane potrošnje goriva su: prljav uložak prečistača za vazduh, gorivo na spojevima curi, zaprljana, istrošena platinska dugmad ili nepravilno podešen zazor platinskih dugmadi, zaprljane ili neispravne svećice, nepodešen karburator, spojnica proklizava.
Višak potrošnje goriva određuje se u odnosu na fabrički deklarisane vrednosti za svaki automobil posebno. Ako automobil troši više goriva od propisanog, treba proveriti uložak prečistača za vazduh. Ako je prljav, zavisno od toga da li je papirni ili metalni, treba ga zameniti ili produvati pumpom ili kompresorom, odnosno oprati četkicom u benzinu ako je prečistač metalni. Papirni uložak prečistača za vazduh menja se na svakih 10.000 pređenih kilometara.
Motor troši više ulja – Najčešće motor više ulja troši u sledećim slučajevima: kad ulje curi i kad su istrošeni klipni prstenovi – karike. Uzrok gubitka ulja su dotrajali ili loše pritegnuti odstojnici (dihtunzi) između bloka i glave motora, poklopca ventila, kartera i bloka motora, kao i zavrtnja za ispuštanje ulja iz kartera motora. Ukoliko se ustanovi da na ovim mestima ulje vlazi, nije zabrinjavajuce, ali ako curi, potrebno je dotegnuti elemente između kojih ulje curi.
Ukoliko ulje curi na čepu za ispuštanje ulja, treba da se pokuša da se čep prilikom menjanja ulja (pre nego se zavrne) namaže tovatnom mašću.
ZA NJIMA SU SVI POLUDELI: Ovo su trenutno NAJPRODAVANIJI automobili u Srbiji!
Moguci kvarovi na vešanju automobila
Neravnomerno habanje pneumatika– Uzroci neravnomernog habanja pneumatika mogu biti: nepropisno napumpani pneumatici, nepodešena geometrija točkova, neprilagođena vožnja (naglo ubrzavanje i brza vožnja u krivinama), pohabani krajevi spona ili elementi upravljačkog mehanizma, neispravan amortizer, oslabljeni gibanj ili opruga amortizera i suviše velik zazor ležajeva u glavčini točka.
Pneumatike treba napumpati prema fabričkim propisima za određeni automobil, jer i napumpani i prepumpani pneumatici mogu izazvati povećano i neravnomerno habanje pneumatika.
Nestabilan automobil – Uzroci mogu biti: neodgovarajući ili dotrajali pneumatici, otkačen ili neispravan amortizer, oslabljen ili pokidan gibanj, oslabljene ili pukle opruge amortizera.
Automobil mora da ima sve pneumatike iste vrste (modela) i istog proizvođača da bi bio stabilan. Ako ovaj uslov nije ispunjen, potrebno bi bilo da bar dva pneumatika budu u paru, na istoj osovini, odnosno dva ista napred ili nazad.
Dotrajale pneumatike treba obavezno zamenite.
Geometrija točkova – Ako su prednji pneumatici vozilu počeli neravnomerno da se habaju uz spoljnu ili unutrašnju ivicu, to je gotovo siguran znak da je poremećena geometrija prednjih točkova, što se dovodi u ispravno stanje optičkim podešavanjem odgovarajućim uređajima koje poseduju pojedini specijalizovani servisi. U slučaju da se pneumatici habaju po njihovoj sredini, potrebno je prekontrolisati njihov pritisak i smanjiti ga na propisani, jer je ovo znak da su pneumatici prepumpani.
RENO OBUSTAVIO PROIZVODNJU! Slavni proizvođač automobila na meti sajbernapada
Mogući kvarovi na kočnom sistemu
Pedala kočnice mekana – Mogući uzroci mekane pedala su: vazduh u sistemu, ulje curi na kočnom sistemu, porozne gumice na kočnom cilindru.
Automobil pri kočenju zanosi u levo ili desno – Moguć uzrok što automobil vuče u levu ili desnu stranu je: nejednak pritisak u pneumaticima, nečistoća u kočnom ulju, jedan od kočnih cilindara zaribao, obloge kočnice zamašćene. Treba prekontrolisati i dopuniti pneumatike prema uputstvu proizvođača.
U 15 NAŠIH GRADOVA: Predstavljamo vam KOMPLETAN SPISAK SRPSKIH ULICA koje su pod NADZOROM