АУТО ВАМ ИСПУШТА ЧУДАН ЗВУК: Морате одмах реаговати, ово су ПОТЕНЦИЈАЛНИ КВАРОВИ
Не дозволите себи панику...
Уколико аутомобил испушта чудне звукове какве до сада нисте чули, ради се о озбиљном проблему. Лупкање и звецкање на пример могу значити проблеме с цилиндрима мотора, што може довести до врло велике штете.
Ако чујете звукове стругања (брушења) у мотору приликом паљења, систем за паљење треба подесити или заменити у потпуности. Уколико исти звук чујете приликом мењања брзина, ради се о очитом квару на систему за промену брзина.
Уколико нисте сигурни ради ли се о наведеним звуковима, добро послушајте рад мотора и покушајте установити отприлике из којег дела мотора допиру чудни звукови како бисте проблем могли што прецизније описати механичару.
Дизајнерски отац му је Италијан, технолошка мама Јапанка - ова муња је стигла НА БАЛКАН
Могући кварови на електроуређајима
Акумулатор – Ако се догоди да приликом давања контакта кључем, на инструмент табли засветле контролне лампице за притисак уља и генератора струје или засветле, али је интензитет светлости слаб, квар је највероватније у слабом споју на клемама проводника акумулатора или недовољно напуњеном акумулатору.
Контакт – Ако приликом окретања кључа у контакт брави електропокретач не покрене мотор, а контролне сијалице на инструмент табли нормално светле, квар може бити у контакт брави или електропокретачу.
Разводник паљења – Уколико електропокретач покреће мотор, а мотор и поред тога неће да упали, квар треба тражити у разводнику паљења, односно на разводној капи, платинским дугмадима и кондензатору.
Каблови – Прво сто на кабловима треба проверити јесте да ли имају добар спој на разводној капи, индукционом калему и свећицама. Ако спојеви нису добри, нагорели су или су масни, чистом крпом треба одстранити нечистоћу, а затим финим брусним папиром очистити спојеве.
Дизајнерски отац му је Италијан, технолошка мама Јапанка - ова муња је стигла НА БАЛКАН
Могући кварови на систему за напајање горивом
Гориво треба из резервоара преко цевовода и пумпе за гориво да дође до карбуратора. Ту се меша са одређеном количином ваздуха и на тај начин напаја мотор. Ако су електроуређаји за паљење смесе горива исправни, квар треба тражити у запушеном цевоводу за довод горива, пумпи за гориво и карбуратору.
Могући кварови у раду мотора
Мотор се гаси – Ако се мотор гаси на слободном ходу, могући узроци су: запушена дизна за празан ход, неправилно подешена смеса за рад мотора на празном ходу, улаз ваздуха на споју карбуратора и одстојника на усисном систему, лош контакт на спојевима електричних инсталација за паљење смесе или влага на проводницима електричне инсталације, прљаве или замашћене свећице или превелики зазор на електродама свећица.
Мотор испрекидано ради – Ако мотор испрекидано ради при вецем броју обртаја, могући узроци су: запушена главна дизна за довод горива у карбуратору, лош контакт на спојевима електричних инсталација за паљење смесе горива, неисправан индукциони калем-бобина или кондензатор, неисправна, прљава или замашћена свећица или превелик зазор на електродама, неисправна мембрана пумпе за гориво.
Мотор се прегрејава – Могући узроци су: олабављен или покидан каиш који покреће вентилатор, неисправан термопрекидач, неисправан електромотор вентилатора, запрљан или замашћен хладњак, губитак течности у систему за хлађење, неисправан термостат, недовољна колицина уља у мотору, неподешено раније паљење – предпаљење.
Мотор троши више горива – Најчешћи узроци повећане потрошње горива су: прљав уложак пречистача за ваздух, гориво на спојевима цури, запрљана, истрошена платинска дугмад или неправилно подешен зазор платинских дугмади, запрљане или неисправне свећице, неподешен карбуратор, спојница проклизава.
Вишак потрошње горива одређује се у односу на фабрички декларисане вредности за сваки аутомобил посебно. Ако аутомобил троши више горива од прописаног, треба проверити уложак пречистача за ваздух. Ако је прљав, зависно од тога да ли је папирни или метални, треба га заменити или продувати пумпом или компресором, односно опрати четкицом у бензину ако је пречистач метални. Папирни уложак пречистача за ваздух мења се на сваких 10.000 пређених километара.
Мотор троши више уља – Најчешће мотор више уља троши у следећим случајевима: кад уље цури и кад су истрошени клипни прстенови – карике. Узрок губитка уља су дотрајали или лоше притегнути одстојници (дихтунзи) између блока и главе мотора, поклопца вентила, картера и блока мотора, као и завртња за испуштање уља из картера мотора. Уколико се установи да на овим местима уље влази, није забрињавајуце, али ако цури, потребно је дотегнути елементе између којих уље цури.
Уколико уље цури на чепу за испуштање уља, треба да се покуша да се чеп приликом мењања уља (пре него се заврне) намаже товатном машћу.
ЗА ЊИМА СУ СВИ ПОЛУДЕЛИ: Ово су тренутно НАЈПРОДАВАНИЈИ аутомобили у Србији!
Могуци кварови на вешању аутомобила
Неравномерно хабање пнеуматика– Узроци неравномерног хабања пнеуматика могу бити: непрописно напумпани пнеуматици, неподешена геометрија точкова, неприлагођена вожња (нагло убрзавање и брза вожња у кривинама), похабани крајеви спона или елементи управљачког механизма, неисправан амортизер, ослабљени гибањ или опруга амортизера и сувише велик зазор лежајева у главчини точка.
Пнеуматике треба напумпати према фабричким прописима за одређени аутомобил, јер и напумпани и препумпани пнеуматици могу изазвати повећано и неравномерно хабање пнеуматика.
Нестабилан аутомобил – Узроци могу бити: неодговарајући или дотрајали пнеуматици, откачен или неисправан амортизер, ослабљен или покидан гибањ, ослабљене или пукле опруге амортизера.
Аутомобил мора да има све пнеуматике исте врсте (модела) и истог произвођача да би био стабилан. Ако овај услов није испуњен, потребно би било да бар два пнеуматика буду у пару, на истој осовини, односно два иста напред или назад.
Дотрајале пнеуматике треба обавезно замените.
Геометрија точкова – Ако су предњи пнеуматици возилу почели неравномерно да се хабају уз спољну или унутрашњу ивицу, то је готово сигуран знак да је поремећена геометрија предњих точкова, што се доводи у исправно стање оптичким подешавањем одговарајућим уређајима које поседују поједини специјализовани сервиси. У случају да се пнеуматици хабају по њиховој средини, потребно је преконтролисати њихов притисак и смањити га на прописани, јер је ово знак да су пнеуматици препумпани.
РЕНО ОБУСТАВИО ПРОИЗВОДЊУ! Славни произвођач аутомобила на мети сајбернапада
Могући кварови на кочном систему
Педала кочнице мекана – Могући узроци мекане педала су: ваздух у систему, уље цури на кочном систему, порозне гумице на кочном цилиндру.
Аутомобил при кочењу заноси у лево или десно – Могућ узрок што аутомобил вуче у леву или десну страну је: неједнак притисак у пнеуматицима, нечистоћа у кочном уљу, један од кочних цилиндара зарибао, облоге кочнице замашћене. Треба преконтролисати и допунити пнеуматике према упутству произвођача.
У 15 НАШИХ ГРАДОВА: Представљамо вам КОМПЛЕТАН СПИСАК СРПСКИХ УЛИЦА које су под НАДЗОРОМ