Automatici ili manuelci: Koji menjači su IZDRŽLJIVIJI?
Automatskih menjača je sve više, pa se sa pravom postavlja pitanje kakvi su po kvalitetu u odnosu na "klasiku"...
Broj automobila sa automatskim menjačima svakoga dana je sve veći, a neki proizvođači su već najavili prestanak proizvodnje manuelne transmisije i potpuni prelazak na automatike.
Jedno nedavno istraživanje pokazalo je da 24 odsto automobila sa automatskim menjačima imalo problema i kvarova, ali da su kod njih kao najproblematičniji pokazali različiti električni sistemi (24 odsto od ukupnog broja kvarova) i pogonski agregati (14 odsto od ukupnog broja kvarova). Samo 6 odsto vlasnika automatika, od ukupnog broja ispitanih, je reklo da je iskusilo probleme sa menjačima svojih automobila.
Sa druge strane, među vlasnicima automobila sa manuelnim menjačima, u periodu trajanja istraživanja, 23 odsto vlasnika je prijavilo kvarove svojih četvorotočkaša. Od tog broja, 19 odsto kvarova se odnosilo na elektriku automobila, 14 na akumulatore, vešanje i limariju, dok se na probleme sa menjačima požalilo 11 odsto ispitanih vozača.
Istraživanje pouzdanosti automobila sa manuelnim i automatski prenosom, nedavno sprovedeno u Velikoj Britaniji, pokazalo je da su najizdržljiviji menjači automatici sa sistemom neprekidno promenljivog prenosa (CVT - Continuously variable transmission), kod kojih su se kvarovi javili u 13 odsto slučajeva (pretežno problemi sa elektronikom).
Iza njih su se našli (polu)automatski menjači sa duplim kvačilom (DSG - Direct-shift gearbox) sa 19 procenata (uglavnom problemi sa mehanikom).