Аутоматици или мануелци: Који мењачи су ИЗДРЖЉИВИЈИ?
Аутоматских мењача је све више, па се са правом поставља питање какви су по квалитету у односу на "класику"...
Број аутомобила са аутоматским мењачима свакога дана је све већи, а неки произвођачи су већ најавили престанак производње мануелне трансмисије и потпуни прелазак на аутоматике.
Једно недавно истраживање показало је да 24 одсто аутомобила са аутоматским мењачима имало проблема и кварова, али да су код њих као најпроблематичнији показали различити електрични системи (24 одсто од укупног броја кварова) и погонски агрегати (14 одсто од укупног броја кварова). Само 6 одсто власника аутоматика, од укупног броја испитаних, је рекло да је искусило проблеме са мењачима својих аутомобила.
Са друге стране, међу власницима аутомобила са мануелним мењачима, у периоду трајања истраживања, 23 одсто власника је пријавило кварове својих четвороточкаша. Од тог броја, 19 одсто кварова се односило на електрику аутомобила, 14 на акумулаторе, вешање и лимарију, док се на проблеме са мењачима пожалило 11 одсто испитаних возача.
Истраживање поузданости аутомобила са мануелним и аутоматски преносом, недавно спроведено у Великој Британији, показало је да су најиздржљивији мењачи аутоматици са системом непрекидно променљивог преноса (ЦВТ - Continuously вариабле transmission), код којих су се кварови јавили у 13 одсто случајева (претежно проблеми са електроником).
Иза њих су се нашли (полу)аутоматски мењачи са дуплим квачилом (ДСГ - Дирецт-схифт gearbox) са 19 процената (углавном проблеми са механиком).