BAŠ SU U PROBLEMU: "Električna vozila sa produženim radijusom kretanja, nemaju budućnost"
Auto-industrija ušla u tranzicioni period...
Auto-industrija je ušla u tranzicioni period, kada SUS motori postepeno ustupaju mesto novim pogonskim sistema koji sadrže elektromotore.
Proizvođači automobila sve više se okreću električnim pogonskim sistemima, a jedan od problema sa kojim se suočavaju je relativno mala autonomija u vožnji. Neki od njih ovaj problem rešavaju većim baterijama, ali se time povećava i masa vozila, dok pojedine kompanije, poput BMW-a, u svoje modele na struju ugrađuju dodatni mali benzinski agregat koji služi isključivo kao generator električne energije kada se ona uskladištena u baterijama potroši.
Tipičan primer ovakvog vozila je BMW i3, koji nosi oznaku “i3 REx”. Međutim, u bavarskom proizvođaču smatraju da električna vozila sa produženim radijusom kretanja nemaju budućnost.
KO ĆE KOME AKO NE SVOJ SVOME: Ameri proglasili svoj AUTO za najbolji za 2020. godinu
BMW, MERCEDES, VW ili AUDI: Ko ima najmoćniji HOT-HEČ?
U razgovoru za Green Car Reports, BMW-ov menadžer za elektromobilnost, Jan Friemann, izjavio je da su dani takvih automobila odbrojani, iako se BMW i3 REx i dalje prodaje na nekim tržištima u svetu.
-Ideja koja se krije iza produženog radijusa zaista pomaže ljudima da prevaziđu strah od male autonomije EV-, rekao je Friemann, govoreći o prednosti pogonskih agregata sa dodatnim benzinskim motorom.
-Sa tom dodatnom opcijom, vozač uvek ima osećaj sigurnosti i može sam sebi da kaže: u redu, imam rezervno rešenje ako se isprazne baterije.-
Friemann je objasnio da su takvi pogonski sistemi bili važniji kada su električna vozila još bila u povoju. Međutim, rast broja stanica za brzo punjenje širom Evrope i Sjedinjenih Država postepeno otklanja strah kod vlasnika EV da će možda ostati bez električne enegrije.
Podsećamo, BMW i3 REx pored pogonskog elektromotora ima i mali 2-cilindarski benzinac sa svega 647 ccm, preuzet iz motocikla. Ovaj agregat služi kao generator električne energije i samim tim produžava autonomiju u vožnji u odnosu na regularan i3.