БАШ СУ У ПРОБЛЕМУ: "Електрична возила са продуженим радијусом кретања, немају будућност"
Ауто-индустрија ушла у транзициони период...
Ауто-индустрија је ушла у транзициони период, када СУС мотори постепено уступају место новим погонским система који садрже електромоторе.
Произвођачи аутомобила све више се окрећу електричним погонским системима, а један од проблема са којим се суочавају је релативно мала аутономија у вожњи. Неки од њих овај проблем решавају већим батеријама, али се тиме повећава и маса возила, док поједине компаније, попут BMW-a, у своје моделе на струју уграђују додатни мали бензински агрегат који служи искључиво као генератор електричне енергије када се она ускладиштена у батеријама потроши.
Типичан пример оваквог возила је BMW и3, који носи ознаку “и3 REx”. Међутим, у баварском произвођачу сматрају да електрична возила са продуженим радијусом кретања немају будућност.
КО ЋЕ КОМЕ АКО НЕ СВОЈ СВОМЕ: Амери прогласили свој АУТО за најбољи за 2020. годину
BMW, МЕРЦЕДЕС, VW или АУДИ: Ко има најмоћнији ХОТ-ХЕЧ?
У разговору за Греен Цар Репортс, BMW-ov менаџер за електромобилност, Јан Friemann, изјавио је да су дани таквих аутомобила одбројани, иако се BMW и3 REx и даље продаје на неким тржиштима у свету.
-Идеја која се крије иза продуженог радијуса заиста помаже људима да превазиђу страх од мале аутономије ЕВ-, рекао је Friemann, говорећи о предности погонских агрегата са додатним бензинским мотором.
-Са том додатном опцијом, возач увек има осећај сигурности и може сам себи да каже: у реду, имам резервно решење ако се испразне батерије.-
Friemann је објаснио да су такви погонски системи били важнији када су електрична возила још била у повоју. Међутим, раст броја станица за брзо пуњење широм Европе и Сједињених Држава постепено отклања страх код власника ЕВ да ће можда остати без електричне енегрије.
Подсећамо, BMW и3 REx поред погонског електромотора има и мали 2-цилиндарски бензинац са свега 647 ccm, преузет из мотоцикла. Овај агрегат служи као генератор електричне енергије и самим тим продужава аутономију у вожњи у односу на регуларан и3.