DA LI JE OVAJ KRUŽNI TOK NAJOPASNIJI U BEOGRADU? Stručnjaci tvrde da je u pitanju PROJEKTANSKA GREŠKA
Kružni tokovi su i dalje prava misterija za beogradske vozače, a prema dostupnim statističkim podacima najveću crnu tačku predstavlja onaj kod Opštine Novi Beograd.
Skoro da ne prođe dan da se na ovoj lokaciji ne dogodi lakša ili teža saobraćajna nesreća, od običnih čukanja do lančanih sudara i prevrtanja na krov. Zato i ne čudi što građani koji svakodnevno ovuda prolaze upozoravaju da se nešto pod hitno mora preduzeti kako bi se broj nezgoda smanjio, a ljudski životi sačuvali.
TOP 5 NAJBOLJIH AUTOMOBILA DO 3.000 EVRA: Pre kupovine polovnjaka, obavezno pročitajte OVO
OVO MORATE DA ZNATE: Koje su CENE TEHNIČKOG PREGLEDA U BEOGRADU I SRBIJI? Obratite pažnju, zbog jedne stvari se NAJČEŠĆE PADA!
VOZAČI, OPREZ: Na ovim lokacijama počinje velika RADARSKA KONTROLA brzine izvan autoputa
Nepoznavanje i nepoštovanje saobraćajnih propisa, bahatost u vožnji i nedostatak signalizacije neki su od razloga koji su građani označili kao ključne za izazivanje nezgoda. Međutim, profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da bi pitanjem saobraćaja trebalo da se bave strogi profesionalci i da je kružni tok “klasičan primer projektantske greške”.
Generalno, jedna moja misao koja se odnosi na saobraćaj glasi: “Put do pakla popločan je dobrim namerama”. U to doba nije se znalo kako se to radi, pa su projektovali da izgleda lepo i da ima prostora. Divno izgleda, a ne valja pet para - kaže za “Blic” profesor Vujanić.
Kružni tok se projektuje tako da vozila koja ulaze u raskrsnicu izbegnu konfliktnu situaciju, a prema rečima profesora Vujanića, tangencioni pravci na kružnim tokovima su nedopustivi.
Kružni tok bi trebalo da ima pravce koji idu radijalno ka centru. Ulazni pravci ne smeju biti takvi da vozači mogu velikom brzinom da uđu i nastave vožnju, moraju biti netangenciono, odnosno pod uglom. Namena kružnog toka je prvenstveno prestanak vangradske i početak gradske vožnje. Pošto je urađeno pogrešno, vozači mogu da uđu većom brzinom, a komplikovan je, i onda se vozači ne snađu i ne reaguju na vreme, pa se događaju nezgode - objašnjava profesor.
Otklanjanje nedostataka, po Vujaniću, nije velika investicija jer je pravljen tako da ima prostora i za popravku.
Mogli bi da se poprave uglovi ulaska u kružni tok bez velike investicije. Trebalo bi ga usmeriti ka centru iz pravca Brankovog mosta. To može jer ima prostora i iz pravca starog Merkatora.
VUJANIĆ: BEZ POSEBNIH PRAVILA
Profesor Vujanić kaže da su oni koji tvrde da ima posebnih pravila u kružnom toku - neozbiljni.
Kružni tokovi se posmatraju kao više raskrsnica na jednoj ulici. Tu važe ista pravila. Pravilo desne strane, pri promeni trake ne smete presecati put, a na snazi su i sva ograničenja koja inače važe. Kružni tok kod Opštine Novi Beograd sigurno će dobiti novi izgled, ako ne zbog funkcionalnosti onda sigurno zbog - estetike. Naime, na ovoj lokaciji predviđeno je postavljanje atraktivne fontane