ДА ЛИ ЈЕ ОВАЈ КРУЖНИ ТОК НАЈОПАСНИЈИ У БЕОГРАДУ? Стручњаци тврде да је у питању ПРОЈЕКТАНСКА ГРЕШКА
Кружни токови су и даље права мистерија за београдске возаче, а према доступним статистичким подацима највећу црну тачку представља онај код Општине Нови Београд.
Скоро да не прође дан да се на овој локацији не догоди лакша или тежа саобраћајна несрећа, од обичних чукања до ланчаних судара и превртања на кров. Зато и не чуди што грађани који свакодневно овуда пролазе упозоравају да се нешто под хитно мора предузети како би се број незгода смањио, а људски животи сачували.
ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ДО 3.000 ЕВРА: Пре куповине половњака, обавезно прочитајте ОВО
ОВО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Које су ЦЕНЕ ТЕХНИЧКОГ ПРЕГЛЕДА У БЕОГРАДУ И СРБИЈИ? Обратите пажњу, због једне ствари се НАЈЧЕШЋЕ ПАДА!
ВОЗАЧИ, ОПРЕЗ: На овим локацијама почиње велика РАДАРСКА КОНТРОЛА брзине изван аутопута
Непознавање и непоштовање саобраћајних прописа, бахатост у вожњи и недостатак сигнализације неки су од разлога који су грађани означили као кључне за изазивање незгода. Међутим, професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић каже да би питањем саобраћаја требало да се баве строги професионалци и да је кружни ток “класичан пример пројектантске грешке”.
Генерално, једна моја мисао која се односи на саобраћај гласи: “Пут до пакла поплочан је добрим намерама”. У то доба није се знало како се то ради, па су пројектовали да изгледа лепо и да има простора. Дивно изгледа, а не ваља пет пара - каже за “Блиц” професор Вујанић.
Кружни ток се пројектује тако да возила која улазе у раскрсницу избегну конфликтну ситуацију, а према речима професора Вујанића, тангенциони правци на кружним токовима су недопустиви.
Кружни ток би требало да има правце који иду радијално ка центру. Улазни правци не смеју бити такви да возачи могу великом брзином да уђу и наставе вожњу, морају бити нетангенционо, односно под углом. Намена кружног тока је првенствено престанак ванградске и почетак градске вожње. Пошто је урађено погрешно, возачи могу да уђу већом брзином, а компликован је, и онда се возачи не снађу и не реагују на време, па се догађају незгоде - објашњава професор.
Отклањање недостатака, по Вујанићу, није велика инвестиција јер је прављен тако да има простора и за поправку.
Могли би да се поправе углови уласка у кружни ток без велике инвестиције. Требало би га усмерити ка центру из правца Бранковог моста. То може јер има простора и из правца старог Меркатора.
ВУЈАНИЋ: БЕЗ ПОСЕБНИХ ПРАВИЛА
Професор Вујанић каже да су они који тврде да има посебних правила у кружном току - неозбиљни.
Кружни токови се посматрају као више раскрсница на једној улици. Ту важе иста правила. Правило десне стране, при промени траке не смете пресецати пут, а на снази су и сва ограничења која иначе важе. Кружни ток код Општине Нови Београд сигурно ће добити нови изглед, ако не због функционалности онда сигурно због - естетике. Наиме, на овој локацији предвиђено је постављање атрактивне фонтане