DA LI JE ZAISTA VAŽAN? Pogledajte koliko dugo možete da vozite bez ANTIFRIZA
Kakve su posledice?
Pored očiglednih kvarova koji se mogu dijagnostikovati rutinskim pregledom, automobil može da doživi i manje primetna oštećenja "oka", na šta ukazuju očitavanja instrumenta. A ako je, na primer, antifriz napustio motor, a vozač nije primetio povećanje temperature, onda će voziti ovako dok se ne desi nevolja. Uzgred, koliko dugo možete da vozite bez rashladne tečnosti i šta će biti sa motorom?
PRAVILA USLOVNOG SKRETANJA: Veliki broj ljudi NE ZNA šta predstavlja, a KAZNE su ogromne
URADI SAM I UŠTEDI NOVAC: Ugradite multimediju u vaš automobil za nekoliko minuta
Održavanje vozila u ispravnom stanju je direktna odgovornost njegovog vlasnika. Zbog toga se mnogi vlasnici automobila ne zamaraju čak ni banalnim pregledom automobila, u kojem, pored spoljašnjih znakova kvara, mogu biti skriveni ili ne tako očigledni.
Na primer, antifriz je napustio motor, a vozač je propustio trenutak kada je senzor temperature puzao. Pa, u stvari, sa takvim obiljem kamera na putevima, ko sada gleda i druge pokazatelje urednosti, osim brzine. Ali šta čeka nepažljivog vozača ako je rashladna tečnost "napustila razgovor", i koliko dugo možete da vozite bez antifriza?
Može biti mnogo razloga za curenje antifriza: slomljena cev, neuvrnuti čep ekspanzionog rezervoara, curenje radijatora, zaglavljena pumpa. I dobro je ako je curenje otkriveno odmah, a njegov uzrok nije kritičan i može se brzo popraviti na terenu (na primer, zategnite stezaljku na cevi). Nakon što je curenje popravljeno, ostaje samo da se doda rashladna tečnost do potrebnog nivoa i možete nastaviti dalje. A ako nije bilo moguće dijagnostikovati uzrok curenja, i nema šta da se doda, ali morate ići?
Pa mora da je tako. Vožnja bez rashladne tečnosti je prepuna zaplene motora. Razlog za to: pregrevanje, prekomerno opterećenje i, kao rezultat, deformacija njegovih komponenti i bloka cilindra.
Motorno ulje takođe počinje da se pregreva, čija sva korisna svojstva u ovom slučaju teže nuli. A umesto tankog filma koji štiti delove koji se trljaju, u motoru se pojavljuju naslage ugljenika. U ovom slučaju, radne površine motora mogu biti prekrivene čipovima, pukotinama, ogrebotinama. I, kao rezultat nepažnje, motor se raspada.
Iz ovoga možemo zaključiti: da bi automobil radio bez antifriza, ne sme se dozvoliti da se motor pregreje. Da biste to uradili, odvojite cevi od radijatora i uključite peć na maksimum. Posle toga, najvažniji uređaj na panelu za vas nije brzinomer, već senzor temperature motora. A ako ga nema, onda bilo koji drugi indikator koji obaveštava o njegovom povećanju. Kada dostigne +110 stepeni, motor se mora isključiti kako bi se ohladio i izbeglo ozbiljno pregrevanje. Možete efikasnije hladiti motorni prostor otvaranjem poklopca haube.