ДА ЛИ ЈЕ ЗАИСТА ВАЖАН? Погледајте колико дуго можете да возите без АНТИФРИЗА
Какве су последице?
Поред очигледних кварова који се могу дијагностиковати рутинским прегледом, аутомобил може да доживи и мање приметна оштећења "ока", на шта указују очитавања инструмента. А ако је, на пример, антифриз напустио мотор, а возач није приметио повећање температуре, онда ће возити овако док се не деси невоља. Узгред, колико дуго можете да возите без расхладне течности и шта ће бити са мотором?
ПРАВИЛА УСЛОВНОГ СКРЕТАЊА: Велики број људи НЕ ЗНА шта представља, а КАЗНЕ су огромне
УРАДИ САМ И УШТЕДИ НОВАЦ: Уградите мултимедију у ваш аутомобил за неколико минута
Одржавање возила у исправном стању је директна одговорност његовог власника. Због тога се многи власници аутомобила не замарају чак ни баналним прегледом аутомобила, у којем, поред спољашњих знакова квара, могу бити скривени или не тако очигледни.
На пример, антифриз је напустио мотор, а возач је пропустио тренутак када је сензор температуре пузао. Па, у ствари, са таквим обиљем камера на путевима, ко сада гледа и друге показатеље уредности, осим брзине. Али шта чека непажљивог возача ако је расхладна течност "напустила разговор", и колико дуго можете да возите без антифриза?
Може бити много разлога за цурење антифриза: сломљена цев, неуврнути чеп експанзионог резервоара, цурење радијатора, заглављена пумпа. И добро је ако је цурење откривено одмах, а његов узрок није критичан и може се брзо поправити на терену (на пример, затегните стезаљку на цеви). Након што је цурење поправљено, остаје само да се дода расхладна течност до потребног нивоа и можете наставити даље. А ако није било могуће дијагностиковати узрок цурења, и нема шта да се дода, али морате ићи?
Па мора да је тако. Вожња без расхладне течности је препуна заплене мотора. Разлог за то: прегревање, прекомерно оптерећење и, као резултат, деформација његових компоненти и блока цилиндра.
Моторно уље такође почиње да се прегрева, чија сва корисна својства у овом случају теже нули. А уместо танког филма који штити делове који се трљају, у мотору се појављују наслаге угљеника. У овом случају, радне површине мотора могу бити прекривене чиповима, пукотинама, огреботинама. И, као резултат непажње, мотор се распада.
Из овога можемо закључити: да би аутомобил радио без антифриза, не сме се дозволити да се мотор прегреје. Да бисте то урадили, одвојите цеви од радијатора и укључите пећ на максимум. После тога, најважнији уређај на панелу за вас није брзиномер, већ сензор температуре мотора. А ако га нема, онда било који други индикатор који обавештава о његовом повећању. Када достигне 110 степени, мотор се мора искључити како би се охладио и избегло озбиљно прегревање. Можете ефикасније хладити моторни простор отварањем поклопца хаубе.