Da li preterujete sa DOLIVANJEM ULJA?
Možete napraviti ozbiljan problem...
Merna šipka ima jasno obeležene indikatore za maksimalan i minimalan dozvoljen nivo ulja. Ako u motoru ima premalo ulja, pre ili kasnije ćete imati problema. Sa druge strane, još uvek postoji mit da dodavanje malo više ulja nego što pokazuje šipka ne može da škodi, kaže Eberhard Lang iz TUV SUD-a.
NIT MANJEG MESTA, NIT VEĆEG BROJA PREKRŠAJA: Radar u mestu od 120 stanovnika snimio OVO
ZAUSTAVLJENA: Žena jurila neverovatnom brzinom gde je ograničenje 80km/h (VIDEO)
NEVROVATNO: Iznenađujući podaci sa tržišta polovnih automobila u 2023. godini
Međutim, u slučaju prelivanjem, ulje ulazi u usisni trakt kroz ventilaciju kartera. Ulje može oštetiti katalizator. U ekstremnim slučajevima to može dovesti do potpunog oštećenja motora.
Najbolje je proveriti nivo ulja nakon otprilike 1.000 kilometara. Ako se nalazi u označenom delu merne šipke, neće biti problema, kaže stručnjak iz TUV SUD.
Neki proizvođači, kao što je na primer Kia, objavili su savete u vezi sa prekomernim dolivanjem ulja i šta se može dogoditi ako to učinite:
1) Curenje ulja
2) Miris zapaljenog motornog ulja
3) Dim iz motora
4) Ispuštanje (veće količine) dima iz izduvne cevi
5) Motor proizvodi čudne zvuke
Merna šipka ima jasno obeležene indikatore za maksimalan i minimalan dozvoljen nivo ulja.
Nivo ulja treba da bude između dve oznake. Zato, pazite da ne dolijete previše ulja jer to može oštetiti motor.