Да ли претерујете са ДОЛИВАЊЕМ УЉА?
Можете направити озбиљан проблем...
Мерна шипка има јасно обележене индикаторе за максималан и минималан дозвољен ниво уља. Ако у мотору има премало уља, пре или касније ћете имати проблема. Са друге стране, још увек постоји мит да додавање мало више уља него што показује шипка не може да шкоди, каже Еберхард Ланг из ТУВ СУД-а.
НИТ МАЊЕГ МЕСТА, НИТ ВЕЋЕГ БРОЈА ПРЕКРШАЈА: Радар у месту од 120 становника снимио ОВО
ЗАУСТАВЉЕНА: Жена јурила невероватном брзином где је ограничење 80км/х (ВИДЕО)
НЕВРОВАТНО: Изненађујући подаци са тржишта половних аутомобила у 2023. години
Међутим, у случају преливањем, уље улази у усисни тракт кроз вентилацију картера. Уље може оштетити катализатор. У екстремним случајевима то може довести до потпуног оштећења мотора.
Најбоље је проверити ниво уља након отприлике 1.000 километара. Ако се налази у означеном делу мерне шипке, неће бити проблема, каже стручњак из ТУВ СУД.
Неки произвођачи, као што је на пример Киа, објавили су савете у вези са прекомерним доливањем уља и шта се може догодити ако то учините:
1) Цурење уља
2) Мирис запаљеног моторног уља
3) Дим из мотора
4) Испуштање (веће количине) дима из издувне цеви
5) Мотор производи чудне звуке
Мерна шипка има јасно обележене индикаторе за максималан и минималан дозвољен ниво уља.
Ниво уља треба да буде између две ознаке. Зато, пазите да не долијете превише уља јер то може оштетити мотор.