Da li treba da peremo automobil ČEŠĆE tokom ZIME? I od čega preti opasnost?
Pre ulaska u auto-perionicu potrebno je ukloniti sve ostatke snega i (posebno) leda jer ih četke mogu povući preko karoserije poput šmirgle.
Mnogo je dilema kada je reč o pravilnoj nezi vozila zimi. Dobronamerne preporuke idu od saveta da zimi što češće peremo vozila u auto-perionicama do saveta da se što više izbegava svako pranje automobila kako bi se zaštitio lak.
Automobil zimi treba prati onoliko često kao i u letnjim mesecima, navode u Nemačkom auto-klubu (ADAC).
Nesporno je da se čist automobil može uočiti ranije na putu od zaprljanog – pogotovo po lošem vremenu – zahvaljujući odsjajima svjetlosti. Ali od uvođenja obaveznih dnevnih svetala za automobile ova prednost više nije toliko presudna.
Automobil je zimi "zagađen" ostacima soli na kolovozu
Da i ne. Tvrdnja da zimska prljavština – agresivna i slana – ima enormno korozivni učinak na lak, tj. da se mora što češće uklanjati, odnosi se samo na prethodno oštećene delove automobila (ogrebotine farbe).
Međutim, besprekorno lakirane površine lako se mogu nositi sa tim "napadima" prljavštine. Čak ni pod vozila obično nema probleme sa korozijom: uz fabričke zaptivke, poboljšanu zaštitu podvozja i korišćenje pocinkovanog lima.
U auto-perionicu svakako ne bi trebalo ići kada su temperature ispod -10 stepeni Celzijusa zbog izbegavanja "toplotnog šoka" kada se voda iz perionice, čija je temperatura između 10 i 30 stepeni Celzijusa, polije preko delova vozila koji su nedavno bili izloženi ledenoj hladnoći.
Pre ulaska u auto-perionicu potrebno je ukloniti sve ostatke snega i (posebno) leda jer ih četke mogu povući preko karoserije poput šmirgle.
Dodatni i skupi programi sa vrućim voskom ili zaštitom podvozja nisu potrebni sa tehničke tačke gledišta vozila. Ali svako može sam da odluči čime želi da "počastiti" svoj auto.