Да ли треба да перемо аутомобил ЧЕШЋЕ током ЗИМЕ? И од чега прети опасност?
Пре уласка у ауто-перионицу потребно је уклонити све остатке снега и (посебно) леда јер их четке могу повући преко каросерије попут шмиргле.
Много је дилема када је реч о правилној нези возила зими. Добронамерне препоруке иду од савета да зими што чешће перемо возила у ауто-перионицама до савета да се што више избегава свако прање аутомобила како би се заштитио лак.
Аутомобил зими треба прати онолико често као и у летњим месецима, наводе у Немачком ауто-клубу (АДАЦ).
Неспорно је да се чист аутомобил може уочити раније на путу од запрљаног – поготово по лошем времену – захваљујући одсјајима свјетлости. Али од увођења обавезних дневних светала за аутомобиле ова предност више није толико пресудна.
Аутомобил је зими "загађен" остацима соли на коловозу
Да и не. Тврдња да зимска прљавштина – агресивна и слана – има енормно корозивни учинак на лак, тј. да се мора што чешће уклањати, односи се само на претходно оштећене делове аутомобила (огреботине фарбе).
Међутим, беспрекорно лакиране површине лако се могу носити са тим "нападима" прљавштине. Чак ни под возила обично нема проблеме са корозијом: уз фабричке заптивке, побољшану заштиту подвозја и коришћење поцинкованог лима.
У ауто-перионицу свакако не би требало ићи када су температуре испод -10 степени Целзијуса због избегавања "топлотног шока" када се вода из перионице, чија је температура између 10 и 30 степени Целзијуса, полије преко делова возила који су недавно били изложени леденој хладноћи.
Пре уласка у ауто-перионицу потребно је уклонити све остатке снега и (посебно) леда јер их четке могу повући преко каросерије попут шмиргле.
Додатни и скупи програми са врућим воском или заштитом подвозја нису потребни са техничке тачке гледишта возила. Али свако може сам да одлучи чиме жели да "почастити" свој ауто.