Dajmler sa gubicima, a Folksvagen pokreće proizvodnju
Neverovatno...
Nakon petonedeljne pauze, Folksvagen ponovno proizvodi automobile – od juče u Cvikauu, a od ponedeljka u Kemnicu i u Drezdenu. Velika pauza zbog pandemije prouzrokovala je ogromne gubitke autoindustrije.
Proizvodne trake Folksvagena od četvrtka (23.4.) su ponovno u pogonu. Počela je proizvodnja automobila u fabrici u Cvikauu. Za oko 1.500 radnike time je okončana pauza zbog pandemije korona-virusa.
To je prva fabrika Folksvagena koja je ponovno počela da radi na proizvodnji vozila u Nemačkoj, potvrdilo je Ministarstvo privrede u saveznoj pokrajini Saksoniji. U stvari, to je i prvi nemački pogon koji ponovno proizvodi automobile.
(VIDEO) Šta se desi kada na crtu stanu KORVETA, FERARI I MEKLAREN?
Radnici su od juče na poslu i u fabrici Folksvagena u Kemnicu, ali će proizvodnja vozila tamo zvanično da krene počne od 27.4, baš kao i u Drezdenu. Uskoro kreće proizvodni proces i u fabrikama u Volfsburgu, Emdenu i Hanoveru.
Stroga pravila higijene
Prema navodima iz centrale nemačkog automobilskog giganta iz Volfsburga, u svim fabrikama Folksvagena na snazi su stroga pravila higijene, odnosno radnici moraju da se pridržavaju propisanog rastojanja od minimalno 1,5 metara. Katalog aktuelnih mera prokomentarisao je šef odeljenja tehnike i logistike Folksvagena u Saksoniji, Rajnhard de Vri: „Zdravlje je važnije od broja vozila“.
„S gotovo 100.000 radnika u više od 800 preduzeća, automobilska industrija jedna je od najvažnijih grana privrede Saksonije. Signal koji šalje Folksvagen, odluka o ponovnom pokretanju proizvodnje, pozitivno će se odraziti na tržište rada u Saksoniji“, izjavio je ministar privtrede te istočnonemačke pokrajine Martin Dulig.
On je automobilsku industriju nazvao „pionirom privrednog egzita iz šatdauna“ u Nemačkoj. Iz Folksvagena su poručili da bi uskoro (od 3.5.) trebalo da počne da radi i njihova fabrika u Tenesiju (SAD).
Dajmler s gubicima
Još u ponedeljak (20.4.) koncern Dajmler je pokrenuo proizvodnju motora u svojoj fabrici u Hedelfingenu kod Štutgarta. Od ponedeljka rade i dobavljači delova, fabrika kamiona u Vertu i Dajmlerov pogon u Untertirkhajmu, potvrdio je portparol koncerna Jerg Hove nemačkoj TV-stanici MDR Saksonija. Hove je dodao da 1.200 radnika fabrike akumulatora u Kamencu zbog korone nisu pauzirali i niko do sada nije morao da pređe na skraćeno radno vreme: „Radili smo bez pauze!“
Zbog korona-krize, u prvim mesecima ove godine drastično je opao promet automobilskih kompanija. Dajmler je potvrdio pad operativne dobiti za čak 78 procenata (na 617 miliona evra). Oko 80 odsto Dajmlerovih radnika u Nemačkoj (ukupno 170.000) trenutno je pogođeno kriznim merama, od 6. aprila (do kraja ovog meseca) na snazi je skraćeno radno vreme.
Pad potražnje
Prekid proizvodnje u Dajmleru su obrazložili i merama ograničenja koje je donela nemačka vlada (zajedno sa saveznim pokrajinama), ali i globalnim padom potražnje za vozilima. U prvom kvartalu tekuće godine Dajmler je prodao 477.400 vozila svoje najvažnije marke Mercedes-Benz – to je za oko 15 procenata manje nego u istom periodu protekle godine.