Дајмлер са губицима, а Фолксваген покреће производњу
Невероватно...
Након петонедељне паузе, Фолксваген поновно производи аутомобиле – од јуче у Цвикауу, а од понедељка у Кемницу и у Дрездену. Велика пауза због пандемије проузроковала је огромне губитке аутоиндустрије.
Производне траке Фолксвагена од четвртка (23.4.) су поновно у погону. Почела је производња аутомобила у фабрици у Цвикауу. За око 1.500 раднике тиме је окончана пауза због пандемије корона-вируса.
То је прва фабрика Фолксвагена која је поновно почела да ради на производњи возила у Немачкој, потврдило је Министарство привреде у савезној покрајини Саксонији. У ствари, то је и први немачки погон који поновно производи аутомобиле.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/04/24/porse_i_tesla_trka.jpg?itok=hyugGUR2)
(ВИДЕО) Шта се деси када на црту стану КОРВЕТА, ФЕРАРИ И МЕКЛАРЕН?
Радници су од јуче на послу и у фабрици Фолксвагена у Кемницу, али ће производња возила тамо званично да крене почне од 27.4, баш као и у Дрездену. Ускоро креће производни процес и у фабрикама у Волфсбургу, Емдену и Хановеру.
Строга правила хигијене
Према наводима из централе немачког аутомобилског гиганта из Волфсбурга, у свим фабрикама Фолксвагена на снази су строга правила хигијене, односно радници морају да се придржавају прописаног растојања од минимално 1,5 метара. Каталог актуелних мера прокоментарисао је шеф одељења технике и логистике Фолксвагена у Саксонији, Рајнхард де Ври: „Здравље је важније од броја возила“.
„С готово 100.000 радника у више од 800 предузећа, аутомобилска индустрија једна је од најважнијих грана привреде Саксоније. Сигнал који шаље Фолксваген, одлука о поновном покретању производње, позитивно ће се одразити на тржиште рада у Саксонији“, изјавио је министар привтреде те источнонемачке покрајине Мартин Дулиг.
Он је аутомобилску индустрију назвао „пиониром привредног егзита из шатдауна“ у Немачкој. Из Фолксвагена су поручили да би ускоро (од 3.5.) требало да почне да ради и њихова фабрика у Тенесију (САД).
Дајмлер с губицима
Још у понедељак (20.4.) концерн Дајмлер је покренуо производњу мотора у својој фабрици у Хеделфингену код Штутгарта. Од понедељка раде и добављачи делова, фабрика камиона у Верту и Дајмлеров погон у Унтертиркхајму, потврдио је портпарол концерна Јерг Хове немачкој ТВ-станици МДР Саксонија. Хове је додао да 1.200 радника фабрике акумулатора у Каменцу због короне нису паузирали и нико до сада није морао да пређе на скраћено радно време: „Радили смо без паузе!“
Због корона-кризе, у првим месецима ове године драстично је опао промет аутомобилских компанија. Дајмлер је потврдио пад оперативне добити за чак 78 процената (на 617 милиона евра). Око 80 одсто Дајмлерових радника у Немачкој (укупно 170.000) тренутно је погођено кризним мерама, од 6. априла (до краја овог месеца) на снази је скраћено радно време.
Пад потражње
Прекид производње у Дајмлеру су образложили и мерама ограничења које је донела немачка влада (заједно са савезним покрајинама), али и глобалним падом потражње за возилима. У првом кварталу текуће године Дајмлер је продао 477.400 возила своје најважније марке Мерцедес-Бенз – то је за око 15 процената мање него у истом периоду протекле године.