DEDA UČI KLINCA: BMW ima savet za Teslu i trebalo bi da ih poslušaju
Naravno, u pitanju je samo zarada.
Ukoliko Tesla želi da Model 3 doživi uspeh i kompanija postane masovni proizvođač automobila, Ilon Mask bi mogao da uzme nekoliko lekcija u Bavarskoj. Dok se "zaštitni znak" električnog (EV) segmenta u auto-industriji muči sa kašnjenjem proizvodnje i ogromnim finansijskim gubicima, BMW se sprema za ogromnu EV ofanzivu u narednim godinama.
Pogledajte OVDE kako je Korveta zamalo otkinula ruku radniku.
Kao ključ uspeha svog ambicioznog plana u BMW vide u ljudskoj radnoj snazi, a ne u fokusiranju na automatizaciju proizvodnje poput Tesle i njenog direktora Maska.
"Proizvodnja automobila u ciklusu od 60 sekundi – to je odlučujući faktor. Potpuna automatizacija proizvodnog procesa nije naš cilj, jer je ljudsko biće sa svojim jedinstvenim svojstvima nepobedivo fleksibilno", rekao je direktor proizvodne mreže BMW Oliver Cipze.
Uspešna proizvodnja Modela 3, prvog EV automobila sa "pristupačnom" cenom (oko 30.000 evra) je dodatno otežana širenjem tržišta električnih automobila u nižim klasama.
"Možda postoji više slobodnih mesta u gornjem segmentu automobila vrednosti preko 100.000 evra, ali čim uđete na tržište segmenta veličine kao što su Serija 3 ili čak Serija 5, kontrolisanje troškova je važnije nego bilo šta drugo. Ne smete dozvoliti sebi neefikasnost", ističe Cipze.
BMW planira da predstavi 12 elektrifikovanih modela do 2025. godine, počevši od potpuno električnog Minija sledeće godine. Ubrzo nakon toga na tržištu će se pojaviti prvi BMW EV SUV pod oznakom iX3, a njega će pratiti sedan i4, koji se smatra rivalom Modelu 3.
Cipze ističe da je za proizvođače najvažnija fleksibilnost kako bi proizvodnju pretvorili u profit.
"Ne znamo kako će se razvijati potražnja za električnim automobilima, pa je fleksibilnost ključna. Potražnja za EV automobilima u budućnosti nije baš egzaktna nauka", zaključio je BMW-ov direktor.