ДЕДА УЧИ КЛИНЦА: BMW има савет за Теслу и требало би да их послушају
Наравно, у питању је само зарада.
Уколико Тесла жели да Модел 3 доживи успех и компанија постане масовни произвођач аутомобила, Илон Маск би могао да узме неколико лекција у Баварској. Док се "заштитни знак" електричног (ЕВ) сегмента у ауто-индустрији мучи са кашњењем производње и огромним финансијским губицима, BMW се спрема за огромну ЕВ офанзиву у наредним годинама.
Погледајте ОВДЕ како је Корвета замало откинула руку раднику.
Као кључ успеха свог амбициозног плана у BMW виде у људској радној снази, а не у фокусирању на аутоматизацију производње попут Тесле и њеног директора Маска.
"Производња аутомобила у циклусу од 60 секунди – то је одлучујући фактор. Потпуна аутоматизација производног процеса није наш циљ, јер је људско биће са својим јединственим својствима непобедиво флексибилно", рекао је директор производне мреже BMW Oliver Ципзе.
Успешна производња Модела 3, првог ЕВ аутомобила са "приступачном" ценом (око 30.000 евра) је додатно отежана ширењем тржишта електричних аутомобила у нижим класама.
"Можда постоји више слободних места у горњем сегменту аутомобила вредности преко 100.000 евра, али чим уђете на тржиште сегмента величине као што су Серија 3 или чак Серија 5, контролисање трошкова је важније него било шта друго. Не смете дозволити себи неефикасност", истиче Ципзе.
BMW планира да представи 12 електрификованих модела до 2025. године, почевши од потпуно електричног Минија следеће године. Убрзо након тога на тржишту ће се појавити први BMW ЕВ СУВ под ознаком iX3, а њега ће пратити седан и4, који се сматра ривалом Моделу 3.
Ципзе истиче да је за произвођаче најважнија флексибилност како би производњу претворили у профит.
"Не знамо како ће се развијати потражња за електричним аутомобилима, па је флексибилност кључна. Потражња за ЕВ аутомобилима у будућности није баш егзактна наука", закључио је BMW-ov директор.