TAJNA ISTORIJA LEGENDE: Golf dvojka je mogao da izgleda kao prvi Seat Ibiza
Ponuđen i Volkswagenu, ali...
Neki modeli u svetu automobila mogu da izmene celu industriju, ne samo svog brenda već i cele države. Seat Ibiza prve generacije je među njima, jer je izašao u odsudnom trenutku za čitavu marku, i istovremeno pokazuje kako različite kompanije mogu sarađivati na zajedničkom cilju, piše sajt Motor1.
TREBA ZNATI: Evo koliki bi trebalo da bude pritisak u gumama zimi?
HITAN APEL POLICIJE VOZAČIMA DVOTOČKAŠA: U petak i subotu obratite pažnju na ove dve stvari
NOVA POSKUPLJENJA - TURISTI NEGODUJU: Austrija uvela nova pravila za vinjete!
Seat Ibiza osvojio je srca entuzijasta iz nekoliko razloga. Prvo, zbog dizajna za koji je zaslužan italijanski dizajner Đorđeto Đuđaro. Ovaj model je, zapravo, bio ponuđen VW kao druga generacija Golfa, ali ga je nemačka kompanija odbila. Seat je, zato, oberučke prihvatio ponudu.
Dalje, Seat je sarađivao sa Porscheom na razvoju motora. Kao deo dogovora, španska kompanija morala je da plati tantijeme u iznosu od sedam nemačkih maraka za svaki prodati automobil.
Zahvaljujući ovoj saradnji, Seat Ibiza je, u zavisnosti od verzije, imao motor u rasponu od 0.9-litarskog do 1.5-litarskog turbo, zatim 1.7-litarski benzin i 1.7-litarski dizel motor. Najsnažniji model je imao 108 konjskih snaga, a osnove sistema dolazile su od Fiata.
Na kraju, ali ne i najmanje bitno, Karman je takođe bio uključen u ovaj projekat. Proizvođač je bio odgovoran za industrijalizaciju vozila i pripreme pre nego što dođe do masovne proizvodnje.
Prva generacija Seat Ibize je debitovala 1984. godine, u vreme kada je brend hteo da se pozicionira kao ozbiljan igrač na tržištu. U evropskoj prodaji je bio do 1993. godine, a restilizovana verzija se pojavila u Kini 1999. Sveukupno, proizvodio se do 2008. godine.
Pre nego što je izašla druga generacija modela, originalni Seat Ibiza prodao je 1.324.001 primerak u Evropi, brzo postajući jedan od najprodavanijih Seata, što je ostao do dan-danas.