ТАЈНА ИСТОРИЈА ЛЕГЕНДЕ: Голф двојка је могао да изгледа као први Сеат Ибиза
Понуђен и Volkswagenu, али...
Неки модели у свету аутомобила могу да измене целу индустрију, не само свог бренда већ и целе државе. Сеат Ибиза прве генерације је међу њима, јер је изашао у одсудном тренутку за читаву марку, и истовремено показује како различите компаније могу сарађивати на заједничком циљу, пише сајт Мотор1.
ТРЕБА ЗНАТИ: Ево колики би требало да буде притисак у гумама зими?
ХИТАН АПЕЛ ПОЛИЦИЈЕ ВОЗАЧИМА ДВОТОЧКАША: У петак и суботу обратите пажњу на ове две ствари
НОВА ПОСКУПЉЕЊА - ТУРИСТИ НЕГОДУЈУ: Аустрија увела нова правила за вињете!
Сеат Ибиза освојио је срца ентузијаста из неколико разлога. Прво, због дизајна за који је заслужан италијански дизајнер Ђорђето Ђуђаро. Овај модел је, заправо, био понуђен VW као друга генерација Голфа, али га је немачка компанија одбила. Сеат је, зато, оберучке прихватио понуду.
Даље, Сеат је сарађивао са Porscheom на развоју мотора. Као део договора, шпанска компанија морала је да плати тантијеме у износу од седам немачких марака за сваки продати аутомобил.
Захваљујући овој сарадњи, Сеат Ибиза је, у зависности од верзије, имао мотор у распону од 0.9-литарског до 1.5-литарског турбо, затим 1.7-литарски бензин и 1.7-литарски дизел мотор. Најснажнији модел је имао 108 коњских снага, а основе система долазиле су од Фиата.
На крају, али не и најмање битно, Карман је такође био укључен у овај пројекат. Произвођач је био одговоран за индустријализацију возила и припреме пре него што дође до масовне производње.
Прва генерација Сеат Ибизе је дебитовала 1984. године, у време када је бренд хтео да се позиционира као озбиљан играч на тржишту. У европској продаји је био до 1993. године, а рестилизована верзија се појавила у Кини 1999. Свеукупно, производио се до 2008. године.
Пре него што је изашла друга генерација модела, оригинални Сеат Ибиза продао је 1.324.001 примерак у Европи, брзо постајући један од најпродаванијих Сеата, што је остао до дан-данас.