DIZELAŠI I BENZINCI SE VIŠE NEĆE PRODAVATI: Ovo važi za nove automobile, evo i od kad
Ova uredba podstiče proizvodnju vozila sa nultom i niskom emisijom.
Evropski parlament je dao konačno odobrenje za obveznu primenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi automobili na benzin i dizel.
VIŠE NEĆE BITI LITIJUMSKE: Alternativno rešenje za baterije električnih vozila
OVO SIGURNO NISTE ZNALI: U ovoj zemlji je čak ZABRANJENA vožnja sa sigurnosnim pojasem
SVAKI VOZAČ JE OVO BAR JEDNOM ČUO: Da li se treba zabrinuti kad vam ŠKRIPE kočnice?
Novi standardi CO2 emisija za automobile i kombije deo su zakonskog paketa "Spremni za 55", a podržani su s 340 glasova za, 279 protiv i 21 suzdržanim. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala.
Ova uredba podstiče proizvodnju vozila sa nultom i niskom emisijom. Ovi ciljevi daju jasnoću automobilskoj industriji i podstiču proizvođače automobila na inovacije i ulaganja. Potrošačima će biti pristupačnije da kupuju i koriste vozila sa nultom emisijom štetnih gasova, i razvoj tržišta polovnih vozila.
Na taj način će održivi transport postati dostupan svima, rekao je reporter Liberalnog kluba Jan Huitema (Renev). Benzinski i dizel motori neće nestati, za 12 godina više neće moći da se prodaju novi dizel i benzinski motori, već samo nova vozila bez štetnih emisija. Prelazni ciljevi za smanjenje štetnih emisija za 2030. su 55 odsto za automobile i 50 odsto za laka komercijalna vozila.To znači da novi automobili i kombiji na tržištu više neće smeti da emituju CO2, ali automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem neće nestati sa puteva.
I posle 2035. građani će i dalje moći da voze svoje postojeće automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, pa čak i da kupuju polovne automobile na benzin i dizel. Nakon konačnog glasanja na plenarnoj sednici Evropskog parlamenta, tekst još treba da formalno odobri Savet pre objavljivanja u Službenom listu EU.