DRAMA ELONA MASKA: Evo sa kakvim se PROBLEMIMA suočava Tesla Motors! Hoće li prevazići ovu krizu?
Neke od prognoza su mračne!
Kompanija Tesla Motors napravila je pravi bum u jednom dahu najavivši moćni električni kamion "roudster", novi automobil brutalnih performansi, ali sudeći po brojnim komentarima u medijima i finansijskim izveštajima, situacija u kojoj se Tesla nalazi nije nimalo vesela.
DETALJI UOČI PREMIJERE: Novi Mercedes CLS ostavlja bez daha (VIDEO)
Izveštaj o zaradi u trećem kvartalu, koji je objavljen krajem oktobra bio je gori nego što je očekivano. Tesla je od jula do septembra zabeležila deficit od 2.92 milijarde dolara, mada su analize predviđale deficit od 2.45 milijardi. Na pozitivnoj strani, prihodi za kvartal blago su nadmašili očekivanja sa 2.98 milijardi, iako je očekivano 2.95 milijardi.
A ni prognoze za naredni period nisu najveselije. Gubici Tesle do kraja godine bi mogli da pređu milijardu dolara, a to bi moglo da ugrozi i proizvodnju "modela 3", prvog Teslinog mejnstrim, jeftinog električnog automobila. Inače, njegova proizvodnja debelo kasni, a Tesla je samo u tri meseca na "sređivanje" fabrike potrošila milijardu dolara. Podsetimo, Tesla bi već iduće godine trebalo da proizvodi 5.000 primeraka "modela 3" nedeljno, a do danas ih je proizvela tek nekoliko stotina, ni 10% planiranog. S obzirom na konačnu cenu od 35.000 dolara, lako je izračunati hoće li i kada "model 3" doneti dovoljno novca u kuću.
Upravo zastoj u proizvodnji "modela 3" glavni je razlog za loš finansijski izveštaj za treći kvartal 2017. godine, kao i za loše prognoze, a neke od mračnih prdviđanja idu dotle da bi kompanija mogla potpuno propadn i da se zatvori iduće godine. Mnogi veruju da je Teslin "model 3" veliki promašaj, a navodi se i da ovaj auto čeka loša prođa zbog modela "šervolet bolt" kompanije Dženeral Motors, koja ima slične performanse i pristupačnu cenu.
Još jedno pitanje koje se može čuti jeste sledeće: Kada veliki broj primeraka ovog modela počne da izlazi iz fabrike u Frimontu u Kaliforniji - da li će oni biti zadovoljavajućeg kvaliteta?
Vođene su rasprave o tome da li vlasnici Teslinih vozila doživljavaju sebe kao deo pokreta, pa su odveć tolerantni kada je reč o pitanjima kvaliteta njihovih električnih automobila. To je možda zaista istina, kada je reč o kupcima "modela S" i "modela X", koji u svom voznom parku imaju više vozila skupljih od 75 hiljada dolara.
Planirana cena za "model 3" je 35 hiljada dolara, i postavlja se pitanje da li kupci sa nižim primanjima, i manje vozila u svom vlasništvu, biti slično tolerantni.