ДРАМА ЕЛОНА МАСКА: Ево са каквим се ПРОБЛЕМИМА суочава Тесла Моторс! Хоће ли превазићи ову кризу?
Неке од прогноза су мрачне!
Компанија Тесла Моторс направила је прави бум у једном даху најавивши моћни електрични камион "роудстер", нови аутомобил бруталних перформанси, али судећи по бројним коментарима у медијима и финансијским извештајима, ситуација у којој се Тесла налази није нимало весела.
ДЕТАЉИ УОЧИ ПРЕМИЈЕРЕ: Нови Мерцедес ЦЛС оставља без даха (ВИДЕО)
Извештај о заради у трећем кварталу, који је објављен крајем октобра био је гори него што је очекивано. Тесла је од јула до септембра забележила дефицит од 2.92 милијарде долара, мада су анализе предвиђале дефицит од 2.45 милијарди. На позитивној страни, приходи за квартал благо су надмашили очекивања са 2.98 милијарди, иако је очекивано 2.95 милијарди.
А ни прогнозе за наредни период нису највеселије. Губици Тесле до краја године би могли да пређу милијарду долара, а то би могло да угрози и производњу "модела 3", првог Теслиног мејнстрим, јефтиног електричног аутомобила. Иначе, његова производња дебело касни, а Тесла је само у три месеца на "сређивање" фабрике потрошила милијарду долара. Подсетимо, Тесла би већ идуће године требало да производи 5.000 примерака "модела 3" недељно, а до данас их је произвела тек неколико стотина, ни 10% планираног. С обзиром на коначну цену од 35.000 долара, лако је израчунати хоће ли и када "модел 3" донети довољно новца у кућу.
Управо застој у производњи "модела 3" главни је разлог за лош финансијски извештај за трећи квартал 2017. године, као и за лоше прогнозе, а неке од мрачних прдвиђања иду дотле да би компанија могла потпуно пропадн и да се затвори идуће године. Многи верују да је Теслин "модел 3" велики промашај, а наводи се и да овај ауто чека лоша прођа због модела "шерволет болт" компаније Џенерал Моторс, која има сличне перформансе и приступачну цену.
Још једно питање које се може чути јесте следеће: Када велики број примерака овог модела почне да излази из фабрике у Фримонту у Калифорнији - да ли ће они бити задовољавајућег квалитета?
Вођене су расправе о томе да ли власници Теслиних возила доживљавају себе као део покрета, па су одвећ толерантни када је реч о питањима квалитета њихових електричних аутомобила. То је можда заиста истина, када је реч о купцима "модела С" и "модела X", који у свом возном парку имају више возила скупљих од 75 хиљада долара.
Планирана цена за "модел 3" је 35 хиљада долара, и поставља се питање да ли купци са нижим примањима, и мање возила у свом власништву, бити слично толерантни.