ELEKTRIČNA VOZILA I RAZLIKE U TEMPERATURI: Kako deluju na domet Teslinih vozila?
Nekoliko faktora diktira domet.
Kod električnih vozila može da bude značajan jaz između dometa prema proceni proizvođača, dometa u stvarnom svetu te dometa prema, na primer, Agenciji za zaštitu okoline SAD-a (EPA), koja sprovodi zasebna testiranja. Nova studija sada dokazuje da su te razlike velike, analizirajući podatke s hiljada aktivnih Tesla vozila.
KONAČNA ODUKA: Lamborghini potvrdio svoj prvi električni model za 2028. godinu
UŠTEDITE GORIVO: Koliko je veća potrošnja goriva pri 160 km/h u odnosu na 100 km/h?
VEŠTAČKA INTELIGENCIJA UZIMA MAHA: Počinje da kontroliše čak i semafore na raskrsnicama
Recurrent Auto, kompanija za trgovinu i istraživanje automobila, prikupila je podatke od preko 12.000 Tesla vozila i 360.000 ciklusa punjenja zajedno s povratnim informacijama od nekoliko Tesla vozača. Tako je na temperaturama nižim od -1 Celzijusa, Teslin Model Y imao prosečni domet od otprilike samo 45 posto procene EPA-e.
Na višim temperaturama, između 21 – 32 C, raspon se poboljšao, zadržavši preko 60 posto EPA procene. Ovi podaci se baziraju na 3332 vozila. Podaci iz Modela S su dali slične rezultate. Na nižim temperaturama električna limuzina je izgubila preko 50 posto dometa, ali u toplijim klimama zadržala je oko 60 posto napunjenosti.
U zasebnom testu, suosnivač i izvršni direktor Recurrenta Scott Chase otkrio je da je maksimalni domet na njegovom Modelu Y iz 2021. s EPA dometom od 524 km bio samo 405 km tokom toplih meseci između juna i septembra, u Miniapolisu. U decembru i januaru maksimalni domet je bio samo 302 km, odnosno 315 km. Naravno, nije samo Tesla pogođena vremenskim uslovima – i kod drugih proizvođača i njihovih električnih vozila temperature igraju važnu ulogu.
U izjavi, Chase je rekao:
– Vlasnici električnih vozila znaju da njihov domet pada na vrućini i hladnoći, ali to ne vide na kontrolnoj ploči svog automobila. Realnost je da se zakoni fizike primenjuju i na Teslu, koja se ne razlikuje puno od drugih proizvođača automobila.
Podsećamo, nekoliko faktora diktira domet, a ne samo temperatura. To su sledeći paramatri: brzina vetra, promene nadmorske visine, teren, stanje guma, starost i degradacija baterije.