Emisija CO2: Da li su električni automobili zaista u prednosti u odnosu na dizelaše i benzince?
Po aktuelnom svetskom "energetskom miksu", električni Polestar 2 bi trebalo da pređe 112.000 km da bi bio "zeleniji" od modela Volvo XC40.
Električno-sportska marka kompanije Volvo - brend Polestar, objavio je zanimljivu studiju o tome koliko ugljen-dioksida emituju, tokom čitavog radnog veka, električni automobili, a koliko benzinski.
Za poređenje su odabrani električni Polestar 2 i benzinski Volvo SUV XC40.
Od trenutka iskopavanja sirovina za baterije u rudnicima, do kraja "životnog" puta i reciklaže baterije, Polestar 2 generiše 50 tona CO2, a navedeni benzinac 58 tona, piše Revijahak.
Razlika nije velika, a ključ za razumevanje je da se Polestar prilikom ove analize odlučio za svetski "energetski miks" u kome električnu energiju u velikom obimu proizvode termoelektrane, koje takođe emituju CO2.
Posmatrajući samo evropski "energetski miks", Polestar bi emitovao mnogo povoljnije, 42 tone CO2.
Ukoliko bi koristio samo električnu energiju vetroelektrana, tada bi emisija iznosila svega 27 tona CO2.
Samo u procesu proizvodnje, Polestar generiše 26,2 tone CO2 (Volvo XC40 16,1 tonu).
Prema svetskom energetskom miksu, Polestar bi trebalo da pređe 112.000 km da bi bio "čistiji" od XC40, dok bi prema evropskom energetskom miksu morao da pređe 78.000 km.