Емисија ЦО2: Да ли су електрични аутомобили заиста у предности у односу на дизелаше и бензинце?
По актуелном светском "енергетском миксу", електрични Полестар 2 би требало да пређе 112.000 км да би био "зеленији" од модела Волво XC40.
Електрично-спортска марка компаније Волво - бренд Полестар, објавио је занимљиву студију о томе колико угљен-диоксида емитују, током читавог радног века, електрични аутомобили, а колико бензински.
За поређење су одабрани електрични Полестар 2 и бензински Волво СУВ XC40.
Од тренутка ископавања сировина за батерије у рудницима, до краја "животног" пута и рециклаже батерије, Полестар 2 генерише 50 тона ЦО2, а наведени бензинац 58 тона, пише Ревијахак.
Разлика није велика, а кључ за разумевање је да се Полестар приликом ове анализе одлучио за светски "енергетски микс" у коме електричну енергију у великом обиму производе термоелектране, које такође емитују ЦО2.
Посматрајући само европски "енергетски микс", Полестар би емитовао много повољније, 42 тоне ЦО2.
Уколико би користио само електричну енергију ветроелектрана, тада би емисија износила свега 27 тона ЦО2.
Само у процесу производње, Полестар генерише 26,2 тоне ЦО2 (Волво XC40 16,1 тону).
Према светском енергетском миксу, Полестар би требало да пређе 112.000 км да би био "чистији" од XC40, док би према европском енергетском миксу морао да пређе 78.000 км.